E-mail marcat ca spam la Yahoo

Îți prezentăm un mic tutorial de delistare pentru IP blocat de către Yahoo! pe motive de spam.

  • Primul pas este verificarea statusul IP-ului de pe care se realizează trimiterea de email-uri spre Yahoo!.

Acest status poate fi verificat accesând următoarele resurse online:

  1. http://multirbl.valli.org/
  2. http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
  3. https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Yahoo! nu a dezvăluit ce practici de blacklist utilizează, dar cele mai des întâlnite motive de blacklist sunt urmatoarele:

  1. Cont de e-mail compromis ce trimite spam.
  2. Aplicatie web ce a fost infectată și exploatată să trimită spam.
  3. Trimiterea de email-uri în mod bulk din mailing lists sau newsletters.
  4. Forwarding în mod bulk de e-mail spre Yahoo!

Dacă se dorește trimiterea de email-uri în mod bulk, este recomandat să se consulte următoarea resursă oferită de către Yahoo! în ceea ce privește bunele practici și standardele acceptate în materie de bulk email: https://help.yahoo.com/kb/SLN3435.html?redirect=true

  • Înainte de a se face solicitarea pentru delistare, este foarte important să identifici motivul pentru care IP-ul a fost adăugat în blacklist. Trebuie rezolvată problema, care a cauzat blackist-ul înainte de a se solicita delistarea.

Spre deosebire de listele de blacklist publice, nu se poate verifica, în mod direct, dacă o adresă IP este blacklistata de Yahoo!. De obicei, singurul mod în care se știe că IP-ul este blacklisted și e-mailul este respins de Yahoo!, este doar atunci când se primește un mesaj de respingere ca acesta:

421 4.7.0 [TS01] Messages from <1.2.3.4> temporarily deferred due to user complaints
<1.2.3.4> ;see http://postmaster.yahoo.com/421-ts01.html

sau

553 5.7.1 [BL21] Connections will not be accepted from 1.2.3.4,
because the ip is in Spamhaus’s list;
see http://postmaster.yahoo.com/550-bl23.html

Partea importantă este codul de eroare specific, cum ar fi „BL21” sau „TS01”. Aceste coduri de eroare împreună cu link-ul, ce le însoțește, îți vor indica eroarea SMTP specifică pe care Yahoo! o returnează. Verifică întotdeauna această listă a codurilor de eroare SMTP Yahoo pentru a ști exact de ce ești blacklistat. Poți găsi codurile specifice în mesajul, pe care îl primești, atunci când email-ul tău nu poate fi transmis.

  • Din perspectiva DNS, este important sa te asiguri că:
  1. Dacă domeniul are IP dedicat, Revers DNS se rezolvă într-un nume de hostname valid.
  2. Există un A record setat pentru hostname.
  3. SPF este valid.
  4. DKIM funcționează în mod corespunzător.
  • Yahoo folosește Spamhaus: https://www.spamhaus.org/lookup/. Asigură-te că nu ești listat acolo. Dacă ești, atunci trebuie să soliciți eliminarea de la Spamhaus înainte de a contacta Yahoo!. Poți afla că, odată ce ai fost eliminat din Spamhuas, e-mailul tău către Yahoo! va începe să fie livrat corect.

https://io.help.yahoo.com/contact/index?y=PROD_POST&page=contactform

Deși unele câmpuri din raportul de livrare sunt opționale, cel mai bine este să furnizezi cât mai multe informații posibil, în special, la secțiunea „Introduceți informații suplimentare aici:”. Vei dori să detaliezi în 2-3 propoziții eforturile tale de remediere. De exemplu, dacă problema a fost un script web compromis, trimite-le o notă: Am identificat o aplicație web nesigură pe serverul nostru, care a permis retransmiterea e-mailului neautorizat prin sistemul nostru. Am eliminat acest script. Păstrează-l scurt și tehnic. Personalul Yahoo! examinează 1000 de astfel de solicitări pe zi.  Să fii scurt și la obiect este cea mai rapidă cale să fii eliminat de pe blacklist-ul Yahoo!.

>
Bożena Irișec
Pasionată de e-commerce și tehnologii noi. Iubitoarea literaturii clasice și a istoriei aristocrației în Europa.