Sunt link-urile interne create între paginile aceluiași site web importante? Da. Aceasta este una dintre activitățile de optimizare și distribuție care facilitează navigarea pe site și indexarea conținutului site-ului. Ești sigur că le-ai creat corect până acum?
Link-urile interne sunt o activitate de optimizare și distribuție extrem de importantă, uneori considerată mai importantă decât construirea de link-uri pe site-uri externe. Optimizarea site-ului prin crearea de legături interne prietenoase nu numai că îmbunătățește navigarea utilizatorului în cadrul site-ului web și permite accesul rapid la conținutul tematic, ci acestea reprezintă și indicii pentru roboții de căutare Google legate de indexarea anumitor pagini din site. Datorită acestui fapt, puterea domeniului curge uniform, iar subpaginile individuale sunt indexate mai rapid.
1. Avantajele utilizării link-urilor interne
Mai plăcut de citit și de învățat
Te-a interesat vreodată un articol atât de mult încât, în timp ce îl citeai, ți-ai dorit să afli mai multe despre subiectul indicat de autor? Răsfoiai pagini noi cu conținut similar în acel moment? Sau poate mergeai la postări similare, tematice, plasate pe site?
Orice modalitate de a obține informațiile necesare este bună, important este ca nevoia de a obține cunoștințe noi să fie satisfăcută.
Link-urile interne adecvate create pe bloguri și care permit tranzițiile între postările ulterioare vor duce cititorul la următoarele, mai vechi sau mai noi. Utilizatorul va petrece mai mult timp pe site-ul tău, poate îi va plăcea conținutul și își va aminti de acesta ca fiind o sursă de inspirație.
Abilitatea de a indexa rapid conținutul site-ului
Care este importanța link-urilor interne pentru Google? În primul rând, link-urile imbricate în acest fel permit indexarea mai rapidă a conținutului paginii. Puterea domeniului va curge uniform, ceea ce va favoriza și poziția paginii în browser.
2. Cum construiești corect un sistem de link-uri interne?
„Postări similare”, „și alți clienți au cumpărat” – secțiuni care le plac utilizatorilor
Link-urile interne implementate cu pricepere creează module permanente plasate pe site. Rolul lor este jucat de cele mai populare blocuri:
- pentru magazinele online: „produse similare”, „și alți clienți au cumpărat”,
- pentru site-uri web de conținut: „cele mai vizionate”, „articole similare”.
Există două motive pentru care ar trebui să adaugi cel puțin unul dintre ele pe site. În primul rând, cresc șansele ca un client care răsfoiește paginile cu produsele să cumpere altceva de care poate nu avea deloc nevoie. În al doilea rând, se va uita la conținutul care nu s-a bucurat de prea mult interes, dar care merită atenție.
Fă o conexiune între conținutul vechi și cel nou și invers
Ai un site web unde adaugi în mod regulat conținut nou? Postările tale vechi și interesante pot scăpa cititorului care se va uita doar la conținutul actual.
Include link-uri către articole mai vechi în noile intrări și invers. Este important ca articolul din link să fie legat tematic de cel scris în prezent.
Nedoritul „Citește mai mult”
Încearcă să eviți folosirea link-urilor directe către alte texte utilizând expresii precum „citește mai departe”. Mai degrabă, gândește-te la proiectarea paginii în așa fel încât să fie evident că, făcând clic pe un anumit element de pe pagină, va duce cititorul la intrarea corespunzătoare. De ce? Folosirea excesivă a expresiei „citește mai departe” ca ancoră va face dificil pentru Google să aleagă subpagina potrivită pentru interogările legate de site-ul tău.
Cum ar trebui să arate link-urile?
Amintește-ți că modul în care ar trebui să arate link-urile depinde de scopul acțiunii – care poate fi poziționarea subpaginilor pentru fraze „hard” (cuvinte cheie) sau redirecționarea traficului. Când scopul tău este să poziționezi pagina pentru anumite cuvinte cheie, merită să folosești fraze scurte care conțin exact cuvântul cheie sau sinonimul acestuia. Există și metoda celor 5 link-uri, în care două link-uri sunt un cuvânt cheie specific, următoarele două sunt sinonime cu acesta, iar unul dintre link-uri este un cuvânt care descrie în general subiectul care te interesează.
Pluginuri
Când deții un blog pe WordPress, merită să utilizezi diferite tipuri de pluginuri care vor direcționa automat utilizatorii către articolele următoare. Unul dintre ele este upPrev, datorită căruia utilizatorului i se arată, în timpul derulării, un link către intrarea postată anterior.
Link-urile interne pe site-ul cyber_Folks au fost create într-un mod foarte atent. Indiferent de subpagina pe care te afli, poți merge, de obicei, la locul de care ai nevoie cu un singur clic:
3. La ce să acorzi atenție când creezi link-uri interne:
Cele mai importante subpagini ar trebui să fie conectate între ele – această acțiune mărește fluxul PageRank.
- Plasează în meniu link-uri către cele mai importante categorii, adică subpagini.
- Ar trebui să permiți atât cititorilor, cât și roboților Google să revină la pagina de pornire din orice subpagină. Ar trebui ca revenirea la pagina principală să fie făcută dintr-un loc vizibil. De ex. prin logo sau partea de sus a paginii.
- Breadcrumbs – aceasta este o modalitate excelentă de a simplifica ierarhia chiar și a unui site web extins. Breadcrumbs-urile sunt o „cale” datorită căreia știi, indiferent de subpagină, unde exact te afli pe un anumit site web. Acest lucru este similar cu navigarea în foldere pe majoritatea sistemelor de operare. Utilizatorul este afișat constant pe fiecare subpagină a locației sale exacte, de ex. Acasă > Fapte > Fapte din România> Articolul 001.
Link-urile interne reprezintă unul dintre cei mai importanți factori care te ajută să îți îmbunătățești poziționarea în browser. Amintește-ți că datorită unor link-uri interne adecvate, site-ul tău nu va atrage doar roboții Google, ci și utilizatorii, pentru care navigarea pe site va deveni mult mai ușoară. Și asta este exact ceea ce te interesează!
Hărțile termice sunt instrumente, care ne arată zonele site-ului nostru cu culori aplicate, simbolizând mișcarea cursorului mouse-ului și clicurile utilizatorilor. Acestea permit urmărirea butoanelor și a banerelor, pe care cititorii apasă cel mai des și elemente ale site-ului web, care nu sunt populare în rândul utilizatorilor noștri. O astfel de hartă este utilizată, în primul […]
Un articol fără fotografii, infografice sau desene este sortit eșecului. În epoca meme-urilor, textul singur, fără conținut vizual, este obositor pentru cititor. O fotografie de bună calitate îți poate însufleți site-ul web, îi poate oferi un aspect imaginativ și estetic. Suntem cursanți vizuali, așa că textul câștigă mult dacă are imagini atrăgătoare. Acestea, desigur, le […]
Cum să protejezi formularul împotriva spamului în WordPress, Joomla!, PrestaShop sau orice altă aplicație bazată pe PHP? Pe parcursul unui trimestru, am numărat aproape 15.000 de trimiteri de spam din formulare de pe doar câteva site-uri web cu o audiență medie. Ce să faci când roboții se înregistrează prin formularul tău de contact sau primești […]
Cauți mai departe?