Acum 2 zile am avut ocazia să participăm la cel mai mare eveniment dedicat industriei e-commerce din România – GPeC. Evenimentul s-a desfășurat la Teatrul Național București. Pe scena GPeC am ascultat zeci de specialiști din industrie, naționali și internaționali, care au vorbit despre starea e-commerce-ului, la momentul actual, și noile tendințe.
Din acest articol vei afla:
- Ce este GPeC și pentru cine?
- Ce subiecte sunt abordate pe scenă?
- Ce speakeri au fost prezenți pe scenă în ediția a 18-a a acestui eveniment?
- Dacă merită să iei în considerare participarea la următoarea ediție (dacă până acum nu ai avut ocazia).
GPeC – cel mai mare eveniment e-commerce din România
GPeC este cel mai mare eveniment de e-commerce care se desfășoară de două ori pe an în București: de obicei, în mai și în octombrie. Aici se întâlnește elita e-commerce din România și Europa pentru a discuta despre noutățile apărute în industrie și pentru a prognoza viitoarele schimbări. Formatul evenimentului este cel de conferință + expo. Este o oportunitate de networking atât pentru specialiști din domeniu, cât și de promovare pentru companii românești. Anul acesta evenimentul a ajuns la cea de-a 18-a ediție.
Subiectele scenei GPeC octombrie 2023
E-commerce-ul românesc în 2023
Conferința a început cu un panou de discuție între Andrei Cânda (iSense Solution), Cristi Movilă (VTEX), Elena Gheorghe (PayU România), Elena Oprea (Visa Europe), Oana Dumitrescu (Google) și Andrei Radu (GPeC). Subiectul abordat a fost starea e-commerce-ului românesc actual. Unii dintre specialiști au vorbit despre o anumită stagnare a businessurilor online și chiar scăderi, pe când alții despre creșterile pe care le-au observat.
Motivarea oamenilor
Evenimentul a continuat cu o prezentare foarte interesantă a lui Dan Ariely – Profesor în Psihologie și Economie Comportamentală. În cadrul acesteia, expertul a explicat că ceea ce motivează oamenii, în general, nu este întodeauna atât de clar. Pe baza unor experimente a arătat că ceea ce facem noi, cu gândul de a motiva oamenii, nu funcționează întotdeauna. Am descoperit lucrurile pe care ar trebui să le luăm în considerare pentru a ne motiva pe noi și pe cei din jur.
Secretele A/B testing
Ayat Shukairy, o autoritate în optimizare în marketing, a dezvăluit pe scena GPeC toate secretele despre A/B testing. Un subiect destul de cunoscut în zilele noastre, așa-i? Chiar și așa, experta sublinează faptul că multe companii nu au o strategie concretă când vine vorba de testele A/B. Astfel, multe dintre companii cheltuie buget semnificativ fără a trage concluzii care să optimizeze rata de conversie pe site-ul lor. Experta a dezvăluit câteva trucuri despre cum să prioritizezi experimentele efectuate pe website și cum să scoți un profit cât mai mare din rezultate.
Comerțul online – provocări și oportunități
Despre evoluția e-commerce-ului românesc în 2023 și trenduri pentru anul 2024 a vorbit Tudor Manea, CEO eMAG. Expertul a atins subiecte precum provocările pe care le întâmpină magazinele online românești, o dată cu intrarea pe piață a tot mai multor jucători internaționali, pregătiri și așteptări de Black Friday și de Sărbători. De asemenea, a oferit sfaturi vânzătorilor din eMAG Marketplace despre posibilitățile de optimizare a produselor sale pentru o vizibilitate mai bună.
Marketingul astăzi
Mark Schaefer, cel mai bine vândut autor din lume din industria marketingului, a oferit sfaturi practice despre activitățile de marketing pe care ar trebui să le întreprindem în zilele noastre. Acesta a menționat, printre altele, despre importanța luării în considerare a așteptărilor clienților în strategia noastră.
Promovare online în 2023
Evenimentul a continuat cu un panou legat de posibilitățile unei promovări eficiente ale unui magazin online, la care au luat parte: Andrei Bereandă (ProTV), Cătălin Emilian (RTB House), Sabin Belușică (Httpool), Virgil Pașcu (Publicis Media Precision) și Mihai Petroff (2Performant). Unul dintre subiectele abordate de experți pe scena GPeC a ținut de tacticile de optimizare a bugetului de marketing în contextul costurilor tot mai mari a reclamelor în Google Ads și Meta Ads. De asemenea, s-a discutat despre alte modalități de promovare, în afară de cele clasice, cât și despre sporirea loialității clienților ca metodă de promovare.
Relationship Marketing în lumea digitală
Alinerea intenției utilizatorului cu experiența acestuia și a scopului magazinului tău online poate crește, substanțial, rata de conversie. Cum să o faci? La această întrebare a răspuns Martin Greif, antreprenor și CRO expert de la SiteTurners. Expertul subliniază că este important ca utilizatorul, vizitând pagina noastră web, să-și poată răspunde la 3 întrebări:
- Sunt în locul potrivit?
- Ce părere am despre acest site?
- Ce pot face aici?
Astfel, putem avea mai multe vânzări, un coș de cumpărături mai mare și un profit mai mare cu un cost de achiziție mai mic.
User Experience, CRO, AI și Marketing automation în e-commerce
În continuare, pe scena GPeC, s-a discutat despre modalitățile de retenție a clienților deja existenți și mărirea vânzărilor în rândul acestora. Acest subiect a fost abordat de Arthur Rădulescu (MerchantPro), Georgi Georgiev (Releva.ai), Vlad Dulea (CloudCart România), Vlad Stoica (Sales Force CEE) și Raul Durma (PayPo). Am aflat ce instrumente sunt puse la dispoziție de platformele de e-commerce pentru mărirea ratei de conversie, cum marketing automation poate influența valoarea medie a tranzacțiilor, rata de conversie și valoarea per client și cum ne putem adapta la nevoile consumatorilor în 2023.
Trenduri e-commerce în 2024
Conferința s-a încheiat cu insights din partea lui Sam Tomlinson (Warschawski), care a vorbit despre trendurile în marketingul digital în 2024. A oferit indicații despre cum putem folosi tehnologia pentru obținerea unor performanțe mai bune.
GPeC – merită?
GPeC este cel mai mare eveniment dedicat industriei e-commerce din România. În fiecare an, în ediția de toamnă, are loc și Gala Premiilor E-commerce. Pentru magazinele online românești este o oportunitate excelentă pentru a-și face magazinul remarcat. În cadrul evenimentului are loc și GPeC Expo, unde furnizorii de servicii e-commerce au ocazia de a-și prezenta serviciile vizitatorilor.
Așadar, GPeC este un eveniment potrivit atât pentru magazinele online cât și furnizorii de servicii e-commerce. Pentru e-commerce-uri pentru că au ocazia să interacționeze cu experți din industrie și sunt la curent cu noi trenduri. Iar pentru furnizorii de servicii, deoarece își pot prezenta serviciile potențialilor clienți și, astfel, obține clienți noi.
Acum câteva zile a avut loc actualizarea WordPress-ului la versiunea 6.4. Aceasta aduce o serie de schimbări interesante, în special în interfața editorului de blocuri, în care au fost introduse câteva îmbunătățiri mici. În această versiune însă, și programatorii vor găsi multe noutăți precum block hooks sau optimizări în sfera performance. WordPress 6.4 – cele mai […]
Performanța magazinului online este un subiect care merită discutat nu doar în contextul Black Friday. Această sărbătoare a cumpărăturilor, care inițial s-a desfășurat offline, a apărut, pentru prima dată, în anii 90 în SUA. În zilele acelea, funcționarea în mediul offline era ceva normal – nu existau multe magazine online. Ultimii 30 de ani ne-au […]
E-commerce-ul sau comerțul online se referă la tranzacțiile, care se efectuează pe Internet, inclusiv de pe telefon, computer sau tabletă. Pe masură ce numărul utilizatorilor de Internet crește pe zi ce trece, specialiștii sunt de părere, că e-commerce-ul va deveni, în curând, principalul mijloc de a efectua tranzacții. Comerțul online – avantaje pentru consumatori Avantajele […]
Cauți mai departe?