Cum să alegi cuvintele-cheie pentru un site online?

Plănuiești gestionarea campaniilor Google Ads, vrei să poziționezi eficient pagina web sau să o monitorizezi cu ajutorul instrumentului nostru _Rank? Alegerea unor cuvinte-cheie potrivite în acest caz poate fi o provocare. Înainte de a începe crearea listei keyword-urilor potrivite pentru pagina ta web, răspunde-ți la câteva întrebări:

  1. Ce conținut se află pe pagina ta? Ce cuvinte-cheie/expresii sunt folosite de utilizatorii care ajung pe site-ul tău? Pune-te în locul clientului tău. Ține minte că pe pagina ta web ar trebui să se regăsească exact aceste cuvinte și expresii – răspunsurile la întrebările și nevoile clienților.
  2. Pe vânzarea căror produse pui cel mai mare accent? Ce servicii ar trebui să aleagă cel mai des clienții tăi? Merită să alegi câteva fraze generale – populare (de ex. mobilă pentru bucătărie), dar și precise (de ex. mobilă de bucătărie 300 cm albă strălucitoare). Evită însă frazele foarte detaliate, de exemplu cu numărul modelului, pe care clienții nu le cunosc, dar și a celor foarte generale – formate dintr-un singur cuvânt, de ex. mobilă. Cuvintele-cheie foarte generale necesită un buget mult mai mare în poziționare, iar efectele s-ar putea să nu apară niciodată.
  3. În ce localizare promovezi serviciile tale? Pagina ta web este un magazin online sau poate un business local? Activezi în locația respectivă (oraș, județ) sau pe piața națională? Dacă local – adaugă locația la keyword, de ex. mobilă de bucătărie București. Astfel vei ajunge la clienții potriviți, care caută servicii în locația respectivă.

Instrumente utile

În pregătirea listei cuvintelor-cheie te poate ajuta instrumentul gratuit de la Google – Planificator de cuvinte-cheie.

După completarea frazei dorite vei obține informația despre cât este de populară și competitivă, împreună cu lista altor fraze propuse:

Cuvintele-cheie pentru site - planificator

Un instrument util de la Google poate fi și Google Search Console. După activarea instrumentului pentru site-ul ales, în câteva zile vor apărea cuvintele-cheie care au generat trafic sau după care pagina ta a fost afișată.

Alte instrumente gratuite care te pot ajuta în alegerea cuvintelor-cheie sunt Answer The Public sau Ubersuggest.

Concluzie

Dacă deja colaborezi cu o companie ce oferă servicii de poziționare sau de gestionare a campaniilor Google Ads – profită de suportul lor profesional. Cu siguranță te vor ajuta să alegi cele mai bune cuvinte-cheie pentru site-ul tău.

Ține minte că pentru o poziționare de succes a paginii web, alegerea unor cuvinte cheie potrivite reprezintă doar jumătate de succes. Un alt pas important este optimizarea paginii, adică pregătirea conținutului în așa fel încât să corespundă întrebărilor utilizatorilor.

Știi deja ce cuvinte-cheie vor fi potrivite pentru site-ul tău? Acum citește tutorialul nostru despre cum să adaugi cuvintele-cheie în _Rank?

Succes!

>
Bożena Irișec
Pasionată de e-commerce și tehnologii noi. Iubitoarea literaturii clasice și a istoriei aristocrației.

cyber_Folks SRL – Setări cookie

Îți plac cookie-urile bune? Și nouă! Unele cookie-uri sunt necesare pentru ca site-ul să funcționeze corect. Acceptă și cookie-urile suplimentare legate de performanța serviciilor, rețele sociale și de marketing. Datorită lor, vei obține cea mai bună experiență a site-ului nostru web, pe care îl îmbunătățim constant. Consimțământul dat în mod voluntar poate fi retras sau modificat în orice moment. Mai multe informații despre cookie-urile utilizate pot fi găsite în politica noastră de confidențialitate. Dacă preferi să specifici preferințele tale cu exactitate – consultă tipurile de cookie-uri de mai jos.

Funcționale (întotdeauna active)

Aceste cookie-uri sunt necesare pentru ca site-ul web să funcționeze. Pagina web nu va funcționa pe deplin corect fără a accepta aceste tipuri de cookie-uri. Exemplu: este necesar un cookie care îți salvează consimțământul sau obiecția, astfel încât să știm dacă avem consimțământul tău pentru anumite activități de pe site. Acestea îți vor permite, de asemenea, să te conectezi la panoul de clienți sau să plasezi o comandă.

Analitice și de performanță

Acestea vor permite colectarea de informații despre modul în care este utilizat site-ul web. Aceste fișiere ne vor permite să numărăm vizitele și sursele de trafic către site-ul nostru, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanța acestuia, să aflăm care pagini sunt cele mai puțin populare și să înțelegem cum se deplasează vizitatorii pe site-ul nostru. Ne ajută să analizăm performanța site-ului web și să colectăm informații sintetice. Exemplu: putem realiza hărți termice, datorită cărora știm ce conținut este lizibil și care nu, iar acest lucru permite un design mai bun al site-ului. Datorită lor, vedem și ce articole de blog au fost citite mai des și care mai puțin, ceea ce ne permite să dezvoltăm un conținut mai interesant.

Social Media

Aceste cookie-uri de pe platformele sociale îți vor permite să te conectezi cu conturile tale de socializare. Poți partaja conținut din partea noastră. Fișierele de rețea socială (de la entități externe, de exemplu Facebook) colectează informații pentru a oferi conținut publicitar personalizat. De exemplu: anunțurile de pe rețelele sociale sunt mai potrivite pentru tine și reduci șansele unui bombardament cu reclame ale serviciilor sau produselor deja cumpărate.

Marketing

Acestea sunt fișiere legate de funcționarea sistemelor de automatizare a marketingului și de responsabilitatea publicității. Datorită acestora, limităm, de exemplu, numărul de vizualizări ale unei anumite reclame. De asemenea, ne permit să efectuăm teste comparative, datorită cărora îmbunătățim constant performanța site-ului nostru. Testând mai multe aspecte de pagină, putem găsi mai ușor cea care oferă cea mai bună lizibilitate pentru utilizatori. Comunicarea devine, de asemenea, mai personalizată. De exemplu, îți putem sugera un articol despre cum să găsești un nume de domeniu atunci când vedem că ești în căutarea unuia și îți este greu să găsești unul potrivit. De asemenea, îți putem arăta, de exemplu, un indiciu de conectare dacă vom observa mai multe încercări eșuate la rând. Pe baza informațiilor din aceste cookie-uri și a activității tale pe alte site-uri web, se construiește profilul tău de interes.