Comportamentul consumatorilor diferă de mediul online față de mediul offline și magazinele clasice. Diferența se face în momentul achiziției. În mediul offline au posibilitatea de a vedea și testa produsul. În mediul online este nevoie de o gândire rațională pentru ordonarea și analizarea ofertelor. Magazinele offline au, de obicei, costuri mai ridicate pentru produse, întrucât implică chiria spațiului și salariile personalului, curățenie, utilități. În schimb, magazinele online au costuri mai reduse de întreținere. Pot crea statistici despre comportamentul și preferințele vizitatorilor și își pot face stocul în funcție de aceste criterii.
Din acest articol vei afla:
- ce produse sunt deseori căutate pe Internet;
- pe ce criterii efectuează românii cumpărături online;
Care sunt cele mai căutate produse pe piața online românească
În prezent, pe piata online românească, cele mai căutate produse sunt electronicele si electrocasnicele, accesorii IT, încălțămintea, articolele vestimentare și cărțile. În schimb, produsele de curățenie, produsele pentru casă în general, alimentele și accesoriile auto sunt cumparate, cel mai des, din magazinele clasice.
În mediul online, femeile sunt cele care caută reducerile cele mai avantajoase. Tot ele sunt cele, care compară mai bine un produs unul cu celălalt. Barbații, în schimb, sunt dispuși să aloce o sumă mai mare decât bugetul alocat inițial, dacă li se pare calitativ produsul ce urmeaza să îl achiziționeze.
Criterii după care fac achiziții consumatorii online
Prin urmare, un magazin online bine construit și eficient pentru consumatori va aduce încasări mai mari. Cea mai mare pondere de decizie se bazează pe încrederea acordata website-ului, care vinde produsul. De asemenea, modul în care utilizatorul navighează pe site până ajunge la produsul dorit, prețul și informațiile oferite despre produs.
Conform studiilor, 63% din consumatori își doresc să obțină informații cât mai detaliate despre produsul, ce doresc să îl achiziționeze. 43% dintre ei doresc să navigheze cu ușurință pe pagină.
Un alt criteriu important pentru magazinele online este adaptarea website-ului pentru dispozitivele mobile. Începând cu anul 2015 numărul consumatorilor, care folosesc smartphone-urile s-a dublat, ajungând la un procent de 60% și este în continua crestere. Prin urmare, site-urile care nu se adaptează noilor tehnologii, pierd un mare potențial de trafic.
Un fenomen întâlnit în rândul consumatorilor români este faptul că, în jur de 31% se documentează pe Internet despre produsul, ce vor să-l achiziționeze dintr-un magazin offline, însă vice-versa procentul este scăzut – cumpărătorii nu caută produsul într-un magazin, pentru a-l vizualiza, înainte de a-l comanda online.
De asemenea, utilizatorii sunt atenți la modul în care site-ul le asigură încrederea și felul în care le securizează tranzacțiile. Aceștia se orientează, dacă magazinul online are sau nu instalat un certificat SSL, care le criptează informațiile cu caracter personal.
Online sau offline – ce să alegi?
De remarcat este faptul că magazinele online cu cele offline nu se află într-o competiție ci dimpotrivă, împrumută idei unii de la alții. Adesea, magazinele fizice au și un magazin online, care livrează produsele dorite spre consumatori. Acest lucru este benefic, întrucât orice consumator, în orice parte a țării, poate avea acces la cumpărături.
În concluzie, dacă ai deja un magazin offline și produsele pot fi livrate, o idee bună pentru creșterea vânzărilor ar fi crearea unui magazin online responsiv, care poate fi accesat atât de pe dispozitivele mobile cât si de pe desktop. Dacă ai deja un magazin online dar nu îndeplinește toate criteriile zilelor noastre, cel mai probabil un re-design îți va crește veniturile.
Fără rețelele sociale compania ta nu există. O astfel de ipoteză apare în fiecare al doilea articol legat de importanța rețelelor sociale în viața fiecărei firme. Analogic, aceeași informație apare în publicațiile online în ceea ce privește pagina web. Cine are dreptate? Merită să dezvolți un site online administrând, în același timp, și profilurile pe […]
Fotografia de produs a devenit foarte populară. Multe studiouri foto oferă servicii foto profesionale concepute special pentru magazinele online. Iar asta pentru că cerințele clienților s-au schimbat în timp. Astăzi, cumpărătorii se așteaptă ca magazinele online să-și prezinte oferta într-un mod complementar, ceea ce le va permite să se familiarizeze cu produsul, chiar dacă nu […]
PrestaShop sau Magento? – Asta este întrebarea. Se consideră că în România funcționează aproape 40 000 de magazine. Acestea sunt construite pe diferite platforme – în funcție de nevoile fiecărui proprietar. Populare sunt nu doar soluțiile bazate pe abonament, dar și platformele gratuite sau magazinele create pe comandă, bazate pe soluții proprii. Printre ele se […]
Cauți mai departe?