Industria de web hosting este tentantă, deoarece pare o afacere, care nu presupune o invesție inițială foarte mare. Acesta este unul din motivele principale, pentru care majoritatea eșuează în primele luni de activitate. Totuși, sunt persoane și firme, care aleg să înceapă o afacere de reseller hosting și, dacă reușesc să supraviețuiască mai mult de 1 an, au o șansa să se extindă. Dacă vrei să începi o activitate de reseller de găzduire web, este necesar să iei în considerare foarte multe aspecte, pentru a vea o afacere de succes.
Din acest articol vei afla:
- Ce trebuie să ai în vedere înainte de a construi o afacere de reseller hosting.
- Ce serviciu de hosting este recomandat.
- Pașii de urmat pentru ca afacerea ta să fie de succes.
Analizează nivelul tău de experiență
Investiția în infrastructura unei companii de web hosting sau a unui datacenter propriu este mult prea mare, astfel încat majoritatea încep prin a deveni reselleri – ceea ce nu este deloc rău. Însă un aspect foarte important este alegerea companiei-mamă de unde vei revinde serviciile.
Înainte de toate însă, pentru a începe o afacere, sunt necesare câteva atuuri general-valabile. În primul rând întreaba-te „De ce vreau să intru în industria web hostingului?” – ești o persoană de succes în vănzâri sau marketing, ai abilități de promovare sau ai deja o agenție de webdesign, iar web hostingul va fi un serviciu opțional?
Ești mai bun pe vănzâri sau pe partea tehnică? Te vei descurca să administrezi toate detaliile unei firme sau ai nevoie de ajutor? Înțelegerea nivelului de experiență pe care ai acumulat-o, te va ajuta să determini punctul de start al afacerii și nevoile firmei, pentru a putea funcționa din punct de vedere legal.
Alege serviciul de hosting potrivit
Dacă optezi pentru o afacere de reseller hosting, sunt mai multe pachete potrivite, în funcție de nivelul cunoștințe sau necesitatea de resurse. De exemplu, dacă începi prin a revinde servicii de găzuire web pentru bloguri, site-uri de prezentare, magazine online mici, poți începe cu o soluție de reseller shared. Vei avea tot suportul tehnic necesar de la compania-mamă. Dacă ai cunoștințe minime de administrare si îți dorești resurse mai mari, poți opta pentru un VPS. În schimb, dacă îți dorești autonomie, un server dedicat va fi alegerea perfectă.
Stabileste-ți bugetul si costurile
Pentru profitabilitate, trebuie calculate foarte bine toate costurile de întreținere și administrare a afacerii de reseller hosting, astfel încat să poți stabili propriul preț de revânzare a serviciilor. Dacă nu vei lua în considerare toate cheltuielile, s-ar putea ca, atunci când tragi linie, să ieși pe minus. În mod normal, costurile ar trebui să se rezume, pentru început, la plata pachetului de reseller de hosting ales, întreținerea website-ului si administarea lui (în cazul în care nu te ocupi singur de acest lucru), partea de contabilitate, impozit, tva și, după caz, utilitățile si personalul.
De asemenea, trebuie sa iei in calcul perioada, pe care ți-o permiți, fără profit. Sunt situații, majoritatea chiar, în care primele luni de activitate nu aduc profit și doar amortizează investiția.
Analizează piața
Stabilirea prețurilor și a serviciului trebuie realizată după un studiu de piață bazat pe nevoia consumatorului si identificarea concurenței. Categoric, nu vei putea avea prețuri mult mai ridicate decât nivelul mediu al pieței, chiar dacă serviciile sunt ireproșabile. Analizarea pieței constă și în stabilirea publicului țintă dorit – vrei să revinzi persoanelor, care doresc găzduire pentru bloguri, site-uri de prezentare, magazine online pe o anumită platformă etc. E important să aflii, ce își doresc consumatorii.
Stabilește ce îți definește afacerea
Pentru a te diferenția de concurență si pentru a putea supraviețui într-o piață atât de competitivă, ai nevoie de ceva unic. Trebuie să stabilești, care este atuul afacerii tale față de restul. De ce te-ar alege consumatorul în detrimentul altei companii? În cazul web designerilor lucrurile pot fi mai simple, întrucat ei au deja un portofoliu de clienți. Serviciul de găzduire web poate crea un pachet unitar de întreținere, administrare si mentenanță.
Creează un brand
Ca în orice afacere, și în industria web hostingului, ai nevoie de un brand propriu. Chiar dacă ești reseller de servicii, vei revinde produsele sub propriul brand. Acesta are nevoie de o prezentare bună, mai ales în mediul online. Un website responsive, aerisit, ușor accesibil, un nume de domeniu reprezentativ, un logo profesionist, un slogan original, pachete de hosting afișate împreună cu costurile acestora, contact pentru suport la orice oră.
Serviciul clienți poate crește afacerea
Serviciul clienți, mai ales in web hosting – partea de suport tehnic – poate crește afacerea semnificativ sau o poate „îngropa”. Clienții au nevoie de răspunsuri si soluții rapide, la orice oră. Dacă vor fi mulțumiți din acest punct de vedere, nu vei câștiga doar un client, ci un om de vănzâri, întrucat cel mai probabil va recomanda mai departe serviciile tale.
Așadar, dacă optezi pentru reseller hosting cu suport tehnic din partea companiei-mamă, va trebui să faci o alegere foarte bună, întrucât vei fi, adesea, doar intermediar în soluționarea problemei – însă reputația brandului va fi, în viziunea clientului tau, a brandului tău. Majoritatea clienților, pe care îi vei avea, nu vor ști și nu-i interesează, ca ești un reseller de servicii, astfel încât ei au aceleși așteptări, pe care trebuie să le îndeplinești pentru a-ți putea crea o reputație pozitiva.
Optimizare SEO si promovare
După stabilirea tuturor detaliilor de mai sus, vei începe promovarea serviciilor prin toate modalitățile, pe care ți le poți permite. Optimizarea SEO este indispensabilă, pentru a putea fi găsit în motoarele de căutare.
Nu în ultimul rând, mai ai nevoie de perseverență, răbdare, ambiție, foarte multă muncă și un partener potrivit pentru a obține profitul dorit.
Astăzi, prezența online a devenit esențială pentru orice afacere sau proiect personal. Indiferent dacă ești proprietarul unei companii mici sau un blogger pasionat, gestionarea eficientă a site-ului tău web este crucială pentru succesul în mediul online. Aici intervine cPanel, un instrument puternic și versatil care simplifică semnificativ procesul de administrare a site-urilor web. În acest […]
O mare parte a populației încă nu este la curent cu anumite denumiri din domeniul online, precum nici nu fac diferența dintre acestea, pentru simplul motiv că, până acum, nu i-a interesat. Au o afacere offline care le merge foarte bine, însă au auzit că, prin simpla prezență în mediul online, cifra de afaceri le […]
Înregistrarea domeniului cu sau fără cratima? Acesta este un subiect frecvent abordat cu argumente pro și contra. Este una dintre „acele” probleme care ridică o serie de opinii contradictorii în rândul specialiștilor sem/seo, experților în marketing, branding și webmasterilor. Citește mai departe pentru a îți face propria opinie mai ușor și pentru a afla mai […]
Cauți mai departe?