Protectia datelor e cruciala atat pentru companii, cat si pentru consumatori. Confidentialitatea datelor se refera la modul in care alegem sa ne mentinem datele personale cat mai private in spatiul online, unde informatiile sunt tinta atacurilor tot mai des. Este important sa stim cine are acces la activitatile noastre online si ce o sa faca cu acele informatii. Faptul ca permiteti unor companii mari sa va urmareasca, sa va acceseze si stocheze datele, uneori poate fi o expunere la un risc destul de mare, tocmai de aceea trebuie sa stiti in cine si in ce va puneti increderea.

Desi similare fiind, securitatea datelor si confidentialitatea datelor, sunt concepte diferite. Confidentialitatea datelor acopera modul in care datele sunt stocate, colectate si utilizate in mod legal, iar securitatea face referire la protectia datelor impotriva activitatilor infractionale si a atacurilor. In ziua de azi, hackerii apeleaza la o multime de strategii pentru a va fura datele.

Companiile sunt acum obligate sa stabileasca ce acte si legi privind confidentialitatea datelor, afecteaza utilizatorii. Datele sunt valoroase, informatiile despre utilizatori si activitatea lor online sunt cel mai important atu al unei companii. Odata cu cresterea economiei de date, companiile vad in colectarea, distribuirea si utilizarea datelor o valoare enorma. Incepand cu Facebook, Google si Amazon, pana la dezvoltatorii de aplicatii mici, companiile depind de aceste date pentru a-si creste veniturile.

Confidentialitatea datelor este importanta din mai multe motive. Criza provocata de COVID-19 a amplificat aceasta importanta, deoarece organizatiile colecteaza informatii personale despre sanatatea si deplasarile angajatilor pentru a fi parte la miscarea impotriva raspandirii virusului. Tocmai de aceea trebuie sa se ia masurile adecvate pentru a proteja confidentialitatea datelor si pentru a fi in conformitate cu reglementarile in materie de confidentialitate, precum Regulamentul general al UE privind protectia datelor GDPR, Legea privind confidentialitatea consumatorilor din California (CCPA) si Legea privind portabilitatea si responsabilitatea in domeniul asigurarilor de sanatate din Statele Unite (HIPAA).

Confidentialitatea este un drept fundamental, dreptul unei persoane de a fi lipsit de supraveghere continua, de a se simti in siguranta atunci cand isi exprima liber opiniile in spatele unor platforme, in cele din urma acestea fiind lucruri esentiale pentru a trai intr-o societate democratica.

Ca si companie, obligatia dvs. de a proteja datele nu a fost niciodata mai mare. Sunteti nevoiti sa indepliniti o serie de responsabilitati legale cu privire la modul in care prelucrati datele cu caracter personal, iar in cazul in care nu le respectati veti fi taxat din punct de vedere financiar.

Amenzile administrative se aplica in functie de circumstantele fiecarui caz in parte: Articolul 83 al GDPR prevede ca nerespectarea legii de catre companii le poate supune la amenzi de pana la 20.000.000 EUR sau 4% din totalul cifrei de afaceri anuale la nivel mondial[1], Google a fost deja amendat cu 50 mil. EUR pentru incalcarea confidentialitatii datelor in Franta. Politica GDPR acorda consumatorilor anumite drepturi asupra datelor lor, insa impune si obligatii referitoare la securitate, companiilor care detin datele clientilor lor.

Companiile care lucreaza cu date private trebuie sa fie mai presus decat legea pentru a se asigura ca masurile luate pentru protectia datelor sunt cu mult peste cele utilizate in legislatie. Cateva tehnologii de securitate si confidentialitate a datelor utile pentru companii:

–          Protectia datelor in cloud – ajuta la criptarea datelor sensibile

–          Criptare de date mari – previne atacul cibernetic si protejeaza datele

–          Solutii de gestionare a confidentialitatii datelor

–          Criptare la nivel de aplicatie – protejeaza datele sensibile de fiecare data cand datele sunt copiate sau transmise

–          Guvernarea accesului la date – permite companiilor sa gestioneze permisiunea de acces la date

Transparenta modului in care intreprinderile solicita acordul la informatii personale, respectarea politicilor lor de confidentialitate si gestionarea datelor colectate este vitala pentru castigarea increderii clientilor si partenerilor care vor sa fie in siguranta. In ceea ce priveste clientii, si acestia trebuie sa isi cunoasca drepturile si privilegiile cu privire la protectia datelor:

–          Fiti atenti la cat de multe detalii stiu platformele de social media despre voi

–          Utilizati parole diferite pentru fiecare cont si schimbati-le in mod regulat. Utilizati un manager de parole pentru a imbunatati securitatea conturilor online

–          Pentru o protectie autentica a datelor, criptarea este cea mai buna optiune si puteti face acest lucru cu un VPN. Acesta fiind cel mai sigur mod prin care va puteti asigura ca detineti controlul si datele dvs. sunt in siguranta

–          Ca si consumator, trebuie sa fiti constienti ca datele dvs. sunt stocate de o serie intreaga de companii si ca este foarte greu sa le limitati, asigurati-va doar ca nu partajati mai mult decat e necesar.

Pentru a evita problemele legate de confidentialitate, trebuie luate masuri si la nivel de companie:

–          Ar trebui sa integrati instruirea privind confidentialitatea datelor in programul general de formare pentru personalul nou si nu numai, pentru a se constientiza importanta confidentialitatii si securitatii datelor de catre fiecare angajat

–          Profitati de instrumentele de securitate gratuite, precum solutii de stocare criptate, manageri de parole si VPN-uri, instrumente care va pot reduce dramatic vulnerabilitatea la atacuri

–          Nu subestimati interesul hackerilor pentru compania dvs. deoarece aceste incalcari de securitate afecteaza organizatii, start-up-uri si intreprinderi de toate dimensiunile

–          Monitorizati-va reteaua din timp daca observati activitati suspecte pentru a putea preveni si reduce daunele

–          Implementati modelul de securitatea cu incredere zero. Zero trust security restrictioneaza accesul la retea si prevede o verificare stricta a identitatii pentru fiecare persoana si dispozitiv care incearca sa acceseze resurse dintr-o retea privata. Acest model de securitate a fost implementat pentru a preveni scurgerea de date. Aceasta abordare face ca verificarea entitatilor autorizate sa fie obligatorie, nu optionala.

Prioritatea principala a companiei e de a pastra confidentialitatea datelor atat a clientilor nostri, cat si a clientilor lor. Compania a preluat angajamentul de a proteja confidentialitatea celor cu care lucreaza, fie ca sunt clientii sau doar vizitatorii site-ului. În cadrul companiei, înțelegem încrederea pe care o pun clienții noștri, vizitatorii site-ului și partenerii noștri, atunci când împărtășesc informațiile personale cu noi. Respectarea vietii private, e ceea ce ne-a permis sa avem colaborari de lunga durata. Cyberfolks.ro respecta legile UE referitoare la protectia datelor si care privesc transferul international de date, protectia si utilizarea acestor date, fiind in conformitate cu politica GDPR.

>
Adrian Chiruță
Scopul meu este de a oferi servicii perfecte pentru cei care doresc să își stabilească prezența online. Cred că este esențial ca experiența clientului să depășească așteptările și de aceea mă dedic să asigur că fiecare aspect al proiectului este executat la cel mai înalt standard.

Adaugă comentariul

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Cauți mai departe?