Cum să alegi cuvintele-cheie pentru un site online?

Plănuiești gestionarea campaniilor Google Ads, vrei să poziționezi eficient pagina web sau să o monitorizezi cu ajutorul instrumentului nostru _Rank? Alegerea unor cuvinte-cheie potrivite în acest caz poate fi o provocare. Înainte de a începe crearea listei keyword-urilor potrivite pentru pagina ta web, răspunde-ți la câteva întrebări:

  1. Ce conținut se află pe pagina ta? Ce cuvinte-cheie/expresii sunt folosite de utilizatorii care ajung pe site-ul tău? Pune-te în locul clientului tău. Ține minte că pe pagina ta web ar trebui să se regăsească exact aceste cuvinte și expresii – răspunsurile la întrebările și nevoile clienților.
  2. Pe vânzarea căror produse pui cel mai mare accent? Ce servicii ar trebui să aleagă cel mai des clienții tăi? Merită să alegi câteva fraze generale – populare (de ex. mobilă pentru bucătărie), dar și precise (de ex. mobilă de bucătărie 300 cm albă strălucitoare). Evită însă frazele foarte detaliate, de exemplu cu numărul modelului, pe care clienții nu le cunosc, dar și a celor foarte generale – formate dintr-un singur cuvânt, de ex. mobilă. Cuvintele-cheie foarte generale necesită un buget mult mai mare în poziționare, iar efectele s-ar putea să nu apară niciodată.
  3. În ce localizare promovezi serviciile tale? Pagina ta web este un magazin online sau poate un business local? Activezi în locația respectivă (oraș, județ) sau pe piața națională? Dacă local – adaugă locația la keyword, de ex. mobilă de bucătărie București. Astfel vei ajunge la clienții potriviți, care caută servicii în locația respectivă.

Instrumente utile

În pregătirea listei cuvintelor-cheie te poate ajuta instrumentul gratuit de la Google – Planificator de cuvinte-cheie.

După completarea frazei dorite vei obține informația despre cât este de populară și competitivă, împreună cu lista altor fraze propuse:

Cuvintele-cheie pentru site - planificator

Un instrument util de la Google poate fi și Google Search Console. După activarea instrumentului pentru site-ul ales, în câteva zile vor apărea cuvintele-cheie care au generat trafic sau după care pagina ta a fost afișată.

Alte instrumente gratuite care te pot ajuta în alegerea cuvintelor-cheie sunt Answer The Public sau Ubersuggest.

Concluzie

Dacă deja colaborezi cu o companie ce oferă servicii de poziționare sau de gestionare a campaniilor Google Ads – profită de suportul lor profesional. Cu siguranță te vor ajuta să alegi cele mai bune cuvinte-cheie pentru site-ul tău.

Ține minte că pentru o poziționare de succes a paginii web, alegerea unor cuvinte cheie potrivite reprezintă doar jumătate de succes. Un alt pas important este optimizarea paginii, adică pregătirea conținutului în așa fel încât să corespundă întrebărilor utilizatorilor.

Știi deja ce cuvinte-cheie vor fi potrivite pentru site-ul tău? Acum citește tutorialul nostru despre cum să adaugi cuvintele-cheie în _Rank?

Succes!

>
Bożena Irișec
Pasionată de e-commerce și tehnologii noi. Iubitoarea literaturii clasice și a istoriei aristocrației.