E-mail marcat ca spam de Yahoo: cum rezolvi problema?

În acest articol, îți prezentăm un mic tutorial de delistare pentru IP blocat de către Yahoo! pe motive de spam.

Yahoo! și motive de blacklist

Yahoo! nu a dezvăluit ce practici de blacklist utilizează, dar cele mai des întâlnite motive de blacklist sunt urmatoarele:

  1. Cont de e-mail compromis ce trimite spam.
  2. Aplicatie web ce a fost infectată și exploatată să trimită spam.
  3. Trimiterea de email-uri în mod bulk din mailing lists sau newsletters.
  4. Forwarding în mod bulk de e-mail spre Yahoo!.

Vrei să trimiți email-uri în mod bulk? Consultă următoarea resursă oferită de către Yahoo! în ceea ce privește bunele practici și standardele acceptate în materie de bulk email: https://help.yahoo.com/kb/SLN3435.html?redirect=true

E-mail marcat ca spam – rezolvare

  • Primul pas este verificarea statusul IP-ului de pe care se realizează trimiterea de email-uri spre Yahoo!.

Acest status poate fi verificat accesând următoarele resurse online:

  1. http://multirbl.valli.org/
  2. http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
  3. https://whatismyipaddress.com/blacklist-check
  • Înainte de a se face solicitarea pentru delistare, este foarte important să identifici motivul pentru care IP-ul a fost adăugat în blacklist. Trebuie rezolvată problema, care a cauzat blackist-ul înainte de a se solicita delistarea.

Spre deosebire de listele de blacklist publice, nu se poate verifica în mod direct dacă o adresă IP este blacklistata de Yahoo!. De obicei, singurul mod în care se știe că IP-ul este blacklisted și e-mailul este respins de Yahoo!, este doar atunci când se primește un mesaj de respingere ca acesta:

421 4.7.0 [TS01] Messages from <1.2.3.4> temporarily deferred due to user complaints
<1.2.3.4> ;see http://postmaster.yahoo.com/421-ts01.html

sau

553 5.7.1 [BL21] Connections will not be accepted from 1.2.3.4,
because the ip is in Spamhaus’s list;
see http://postmaster.yahoo.com/550-bl23.html

Partea importantă este codul de eroare specific, cum ar fi „BL21” sau „TS01”. Aceste coduri de eroare împreună cu link-ul ce le însoțește, îți vor indica eroarea SMTP specifică pe care Yahoo! o returnează.

Verifică întotdeauna această listă a codurilor de eroare SMTP Yahoo pentru a ști exact de ce ești blacklistat. Poți găsi codurile specifice în mesajul pe care îl primești, atunci când email-ul tău nu poate fi transmis.

  • Din perspectiva DNS, este important sa te asiguri că:
  1. Dacă domeniul are IP dedicat, Revers DNS se rezolvă într-un nume de hostname valid.
  2. Există un A record setat pentru hostname.
  3. SPF este valid.
  4. DKIM funcționează în mod corespunzător.
  • Yahoo folosește Spamhaus: https://www.spamhaus.org/lookup/. Asigură-te că nu ești listat acolo. Dacă ești, atunci trebuie să soliciți eliminarea de la Spamhaus înainte de a contacta Yahoo!. Poți afla că odată ce ai fost eliminat din Spamhuas, e-mailul tău către Yahoo! va începe să fie livrat corect.

https://io.help.yahoo.com/contact/index?y=PROD_POST&page=contactform

E-mail marcat ca spam: exemplu solicitare pentru Yahoo!

Deși unele câmpuri din raportul de livrare sunt opționale, cel mai bine este să furnizezi cât mai multe informații posibil. În special, la secțiunea „Introduceți informații suplimentare aici:”. Vei dori să detaliezi în 2-3 propoziții eforturile tale de remediere.

De exemplu, dacă problema a fost un script web compromis, trimite-le o notă: ”Am identificat o aplicație web nesigură pe serverul nostru, care a permis retransmiterea e-mailului neautorizat prin sistemul nostru. Am eliminat acest script.”. Păstrează mesajul scurt și tehnic. Personalul Yahoo! examinează 1000 de astfel de solicitări pe zi. 

Să fii scurt și la obiect este cea mai rapidă cale să fii eliminat de pe blacklist-ul Yahoo!.

Andreea Cioata
>
Andreea Cioata