Ai comandat vreodată un produs de la un magazin online însă descrierea acestuia nu reliefa realitatea? Este, cu certitudine, o experiență frustrantă atât pentru consumator cât și pentru retailer. În multe cazuri, produsul este returnat. Pentru a evita astfel de situații și costuri uriașe, operatorii și proprietarii de magazine online trebuie să aibă foarte mare grijă atunci când descriu un produs atât prin limbaj cât și prin imagini.

Din articol vei afla:

  • cum ar trebui să arate descrierea produsului;
  • ce limbaj ar trebui folosit în descrierea produsului;

Cu un pas în fața concurenței

Pe masură ce industria e-commerce continuă să crească, la fel crește și concurența care oferă produse similare. Cum vei face consumatorul să cumpere de la tine și nu de la concurență? În afară de structura foarte bună a magazinului online și de o impresie vizuală atrăgătoare, descrierile produselor sunt foarte importante.

Clienții trebuie să primească o imagine și o descriere clară a produsului pe care îl vizualizează. Trebuie să se asigure că totul va corespunde așteptărilor lor. O imagine și o descriere bună va avea un impact puternic în viziunea consumatorului cu privire la achiziția respectivului produs.

Descrierile produselor – părțile componente

  • Formă – acordă atenție sporită la corectitudinea cuvintelor din punct de vedere gramatical și ortografic. Erorile formale au un efect negativ asupra calității produsului perceput.
  • Limbaj – alege un limbaj potrivit în funcție de publicul țintă și în funcție de produsul comercializat. Creează o atmosferă individuală, nu colectivă. De exemplu, un magazin de scule are un limbaj și o tonalitate mai funcțională. În schimb un magazin online cu jucării pentru copii va adopta un limbaj mai jucăuș.
Descrierea produselor - exemplu de prezentare
  • Titlu – din care să rezulte cea mai importantă caracteristică a a produsului vândut.
  • Scurtă descriere – trebuie să fie un text scurt, descriptiv despre utilitatea acestuia și de ce ar avea nevoie consumatorul de acest produs. În funcție de produs, se pot reliefa avatanjele și domeniile de aplicare sau, pur și simplu, descrierea informativă.
  • Lungimea – în funcție de produs, lungimea descrierii ar putea fi auto-explicativă sau foarte complexă. În general, se aplică următoarea ipoteză: un potențial client trebuie să fie atras de produs, să acceseze pagina acestuia pentru a-i citi descrierea. Acesta trebuie să fie capabil să asimileze repede informația dar să nu aibă de citit prea mult, întrucât nu are răbdare.

Un text descriptiv bun cu toate caracteristicile are, în medie 200-300 de cuvinte. Depășirea acestui nivel, de obicei, plictisește utilizatorul, care abandonează pagina. Lungimea textului contează și în funcție de costul produsului. Cu cât produsul este mai scump, cu atât are nevoie de o descriere mai bună cu toate caracteristicile aferente. De exemplu, se pot prezenta caracteristici generale pe pagina principală și un document atașat .pdf cu toate detaliile complexe.

  • Caracteristici – în prim plan trebuie să te asiguri că oferi în descrierea produsului informații general valabile, precum dimensiune, culoare, material, greutate, preț și detalii de livrare.

Adițional pe pagina de produs

  • Accesorii – dacă produsul poate fi asociat cu alte accesorii, pe pagina respectivă ar fi bine să ai o secțiune de recomandări accesorii la acel produs, cu link spre acestea.
  • Comentarii – integrează în pagina produsului opinia altor clienți, care au cumpărat deja acest produs. Creează credibilitate în ochii consumatorului și declanșează un stimulent de achiziție.
  • Imagini – fotografiile produsului trebuie să fie originale, reale, produsul să existe în respectiva imagine. De obicei, un impact pozitiv îl au imaginile, ce prezintă utilizarea produsului în mediul său. Adesea, se pot introduce și scurte video-uri, care arată modul de utilizare.

Fă asta înainte de publicare

  1. Optimizare SEO – nu uita, descrierea produsului nu este doar pentru clienți, este importantă și pentru motoarele de căutare. Creează o descriere individuală cu cuvinte cheie populare. Și, cel mai important, nu folosi aceeași descriere pentru produse diferite, cu atât mai puțin copiat de la alte site-uri. Fiecare text trebuie să fie unic și original.
  2. Verificare – înainte de a publica descrierea unui produs din magazinul online, asigură-te că ai reliefat toate caracteristicile necesare. De obicei, acest lucru se face împreună cu colegi sau cunoștințe, care folosesc acest produs, astfel încât să fie prezentate beneficiile și utilitatea.

Ai luat în considerare toate aceste puncte în crearea descrierilor produselor oferite de tine în magazinul online? Lasă-ne un comentariu și spune-ne, cum pregătești tu descrierile produselor.

>
Adrian Chiruță
Scopul meu este de a oferi servicii perfecte pentru cei care doresc să își stabilească prezența online. Cred că este esențial ca experiența clientului să depășească așteptările și de aceea mă dedic să asigur că fiecare aspect al proiectului este executat la cel mai înalt standard.

Adaugă comentariul

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Cauți mai departe?