În fiecare noapte a avut același vis. Tocmai ce a lansat primul său magazin online, iar un client nervos revenea de fiecare dată și se lamenta că descrierea produsului nu reliefa realitatea. Apoi a urmat o avalanșă de recenzii proaste și magazinul său s-a scunfundat în uitare, pierzându-și poziția în motoarele de căutare Google… S-a trezit brusc la 3 dimineața transpirat și speriat. Pe jumătate adormit, a pornit computerul, a căutat soluții, iar acest articol a apărut pe ecran.

Parcurgând acest articol vei afla:

  • Cum să pregătești descrieri de produse convingătoare și complete?
  • Ce ar trebui să apară pe cutia produsului?
  • Cum să scrii începutul unei descrieri?
  • Cum afectează descrierea produselor SEO-ul magazinului tău online?

Descrierea produselor – cum vindem, de fapt, o anumită idee despre produs…

Magazinele fizice au câteva avantaje față de magazinele online. Principalul este acela că un client poate analiza produsele expuse la vânzare, asigurându-se că acestea corespund așteptărilor sale. Probabil că și ție ți s-a mai întâmplat să comanzi și să ți se livreze un produs care nu corespunde descrierii de pe etichetă. Este cu siguranță o experiență frustrantă fiind nevoit să returnezi respectivul produs. Acesta este principalul motiv pentru care foarte mulți oameni sunt, în continuare, sceptici în achiziționarea produselor online.

În același timp, există anumite categorii de produse, cum ar fi cazul celor cu prețuri mai mari vândute în cadrul unor magazine (de exemplu, echipamente și materiale pentru construcții, mobilier de mari dimensiuni și produse electrocasnice), în care oamenii se informeaza online despre produsele pe care vor să le cumpere și le achiziționează offline, din magazin .Acest efect se numește „ROPO“ și este un acronim de la research online, purchase offline. Pe scurt, în cazul acestor categorii de produse, clienților le place să compare prețurile online, dar achiziția finală se face pe canalul analog.

Nivelul serviciilor de e-commerce în România este în continuă creștere de la an la an. Întrucât concurența este din ce în ce mai acerbă, este necesar ca deținătorii magazinelor online să înțeleagă anumite concepte, să identifice problemele din domeniu și să le rezolve în timp util pentru a asigura succesul vânzărilor. Există în continuare lucruri care nu sunt luate în calcul precum informații greșite în descrierea produselor, prețuri eronate, dificultăți în a găsi produsul în e-shop sau lipsa informațiilor care conduc la finalizarea comenzilor, acestea influențând cu adevărat nivelul vânzărilor. Cu siguranță merită să schimbi asta!

Cum să pregătești descrieri de produse convingătoare și complete?

Ce înțelegem printr-o descriere bună a produsului? Pe scurt, este o descriere care prezintă avantajele produsului, este adaptată destinatarului și are cuvinte cheie pentru SEO. O astfel de descriere trebuie să folosească un limbaj potrivit în funcție de publicul țintă și în funcție de produsul comercializat, trebuie să prezinte în mod cuprinzător bunurile și beneficiile utilizării lor.

Cum să încep atunci? La început, este suficient să faci primul pas important, adică să nu mai copiezi descrierile de la alți vânzători concurenți. Acest lucru nu numai că duce la crearea conținutului duplicat pe care Google îl urăște și care poate avea un impact negativ asupra poziției site-ului în clasamentul motorului de căutare, dar are și un efect asupra clientului care vede aceeași descriere în 3 magazine diferite. În astfel de situații va alege probabil magazinul în care produsul este pur și simplu cel mai ieftin. Prin urmare, în acest caz, vom pierde în fața magazinelor care aplică o politică axată pe prețul cel mai mic, indiferent care este calitatea produselor proprii.

Nu uita, clientul tău caută și analizează în primul rand: prețul, fotografiile/videoclipurile și descrierile. Combinația corectă a acestor trei elemente este rețeta ta de succes.

Descrierile de produse - persoană în fața computerului care le analizează

Cum încep să scriu o descriere?

Presupunând că decidem să creăm noi înșine descrieri sau să angajăm un copywriter specializat să le pregătească, trebuie, în primul rând, să fim atenți la:

  • grupul țintă al magazinului nostru și produsele pe care le oferim – o tânără mamă va căuta unele informații într-un magazin cu produse pentru copii, iar un pasionat de discuri de vinil alte informații. Vom descrie produsele pentru jucătorii pe consolă altfel decât pentru un audiofil care caută echipamente de înaltă calitate. Când știm cine este destinatarul, ne este mult mai ușor să pregătim un mesaj publicitar și de vânzare adaptat acestuia;
  • lungimea descrierilor – nu există o lungime specifică a descrierilor care ar trebui să fie incluse în magazinul electronic, dar 200 de caractere cu siguranță nu sunt suficiente. În același timp, crearea unei descrieri de 5.000 de caractere pare inutilă, deoarece este puțin probabil ca potențialii cumpărătorii să citească totul oricum. Trebuie să găsești un mijloc de aur. Descrierile între 1000 și 3000 de caractere par a fi optime. Lungimea textului diferă și în funcție de costul produsului – cu cât produsul este mai scump, cu atât are nevoie de o descriere mai bună cu toate caracteristicile aferente;
  • caracteristici – ce înseamnă? Să creăm conținut care conține așa-numita „carne”. Dacă televizorul afișează imaginea în 4K, are HDR și mai multe ieșiri HDMI, să o scriem direct, subliniind totodată ce ne vor oferi acești parametri. De exemplu: „Imaginea 4K este cea mai bună calitate și experiență pentru filme și jocuri. Imaginea HDR îți permite să vezi pe ecran ceea ce nu este vizibil pe televizoarele tradiționale. Cele 4 ieșiri HDMI îți vor permite să conectezi cu ușurință consola, set-top box-ul și alte dispozitive fără a fi nevoie să cumperi adaptoare și cabluri.
  • începutul descrierii să conțină punctele forte ale produselor;
  • înlăturarea îndoielilor și scrierea adevărului – aceasta este și baza la crearea conținutului. La urma urmei, dorim ca clientul să cumpere bunuri de la noi și apoi să repete achiziția. Prin urmare, haide să creăm conținutul astfel încât să fie veridic și să risipească toate îndoielile. Dacă televizorul menționat nu are intrări sau ieșiri clar marcate – să arătăm cum este de fapt;

Atributele produselor din magazinul online

Produsele din magazinul online sunt de natură fizică, dar nu pot fi „pipăite” înainte de cumpărare. Îți recomand să pregătești o listă foarte detaliată a tuturor atributelor fizice. Chiar merită să le ai în descriere. Nu numai că magazinul pare mai credibil atunci, dar… îți reduci costurile de operare!

Cum e posibil? Ei bine, dacă sunt prezentate atributele fizice ale produselor, vei evita să răspunzi constant la întrebări despre dimensiunile produsului sau materialul din care este realizat. Timpul petrecut cu serviciul de asistență clienți înseamnă un cost real.

Când descrii produsul în magazinul online ia în considerare printre altele:

  • mărimea (în principal la îmbrăcăminte, pantofi);
  • dimensiunile fizice ale produsului (după scoaterea din ambalaj, după pliere dacă necesită auto-asamblare etc.);
  • greutatea netă a produsului;
  • dimensiunile fizice ale pachetului;
  • greutatea pachetului;
  • materiile prime din care este fabricat produsul. Unii pot dori, de exemplu, ca o cămașă să fie din bumbac pur. Sau vor dori o sticlă pentru apă dintr-un anumit tip de polimer;
  • țara de origine;
  • tip de baterie;
  • intensitatea sunetului emis;
  • lista de produse „compatibile”
  • lista de standarde tehnice, conectori – în cazul electronicelor;
  • miros – dacă este un element important al produsului și poate fi descris grafic (de exemplu, cosmetice);
  • restricții de vârstă (de exemplu, în cazul jucăriilor);
  • culoare;
  • formă (nu întotdeauna evidentă, de exemplu, octogon vs decagon – sunt foarte asemănătoare la prima vedere);
  • metoda de asamblare a produsului, instrumentele și abilitățile necesare;

E-commerce – descrieri de produse care vând

Iată câteva reguli de bază pentru a convinge clientul să cumpere, să-i trezească interesul:

  • cuvinte magice – ar trebui să includă expresii precum: datorită acestui lucru, va permite, este suficient, va facilita etc.;
  • apelează la emoții – mai ales atunci, când produsul poate fi asociat cu unele emoții, în descriere pot apărea expresii precum: poate aduce bucurie, ameliora durerea, te poate aduce într-o dispoziție romantică etc.;
  • evită folosirea cuvântului „nu” – creează descrieri astfel încât cuvintele, care ar putea nega valoarea mărfurilor, să nu apară în ele. În loc de „nu trebuie să îți faci griji pentru confort”, scrie „pantalonii sunt foarte comozi” etc.;

Cum afectează descrierea produselor SEO-ul magazinului tău online?

Acum că știm ce ar trebui să fie inclus în conținutul descrierii, să discutăm și despre scrierea pentru motoarele de căutare. Știi – este și acest lucru necesar, iar descrierile optime sunt cele, care vor fi utile cumpărătorului și vor avea și un impact asupra căutării.

Pentru a crea un astfel de conținut îți recomand:

  • găsește cuvinte cheie – ce sunt cuvintele cheie? Acestea sunt expresiile pe baza cărora clienții caută produse. Acestea pot fi, de exemplu: „un covor din sfoară pentru sufragerie”, „ lampă pentru camera unui copil”, „tv 4K bun”. Desigur, acestea sunt exemple, dar astfel de fraze țesute corespunzător în conținut vor permite o indexare mai bună. Unde pot găsi aceste cuvinte? Există multe instrumente pe Internet, care permit identificarea cuvintelor cheie. Unul dintre ele este Google Analytics. De asemenea, merită să ne amintim că mai multe cuvinte nu înseamnă o poziție mai bună. Pot exista câteva cuvinte pe descriere – este suficient;
  • ai grijă de titlurile H1 – numele produsului, adică antetul H1 de pe pagină, ar trebui să conțină numele produsului, numele producătorului, modelul, dar poate conține și cuvinte cheie populare. „Covor fir albastru XYZ pentru camera copiilor.” Caută diferite opțiuni.
  • ai grijă de titlurile H2-H4 – subtitlurile – nu numai ca îți permit să împarti conținutul în secțiuni, ceea ce îmbunătățește lizibilitatea, dar cresc și potențialul în rezultatele căutarii – mai ales dacă incluzi cuvinte cheie relevante în ele.
  • creează link-uri interne complete – adică legături între produse. De asemenea, poți crea legături între produse și blog, dacă deții unul.
  • completează metaetichetele: titlu și descriere – nu numai că sunt un factor de clasare – datorită lor, motorul de căutare oferă clientului informații despre ceea ce va găsi sub un anumit link.
  • completează atributele ALT în imagini – acesta este un alt factor de clasare, care permite roboților Google să știe ce este în fotografie și, în același timp, să introducă clandestin cuvinte cheie în descriere;

Fotografii, videoclipuri și recenzii

Descrierile bune de produse pentru magazin sunt un aspect important, însă nu poți trece cu vederea peste fotografiile sau videoclipurile de înaltă calitate – au, de asemenea, un impact uriaș atunci când alegeți un produs. În plus, merită să permiți clienților să scrie recenzii despre produsele pe care le comercializezi întrucât acestea pot fi de mare ajutor în procesul de luare a deciziilor, ajutând clienții să își facă o idee mai bună despre produs.

De ce? Pentru că cineva a încercat produsul înaintea lor și știe care sunt avantajele și dezavantajele acestuia. Toate elementele combinate împreună – descrieri, fotografii, comentarii și opinii îți permit să construiești un avantaj în fața concurenței – reține asta.

>
Artur Pajkert
De 20 ani împărtășește cunoștințe și sfaturi despre e-marketing și găzduire în calitate de manager, autor de publicații, speaker, blogger și lector universitar.

Adaugă comentariul

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Cauți mai departe?