Înregistrarea unui domeniu nu înseamna întotdeauna că acesta este nou, fără să mai fi fost vreodată utilizat. În zilele noastre este destul de dificil să „prinzi” un domeniu, care nu a mai fost niciodata utilizat.
În cazul domeniilor .ro, această practica este foarte des întâlnită. În special, de la modificarea regulilor de înregistrare, de trecere a tututor domeniilor .ro din perioadă nedeterminată în perioadă anuală. Înainte de a înregistra însă acel domeniu mult dorit, este recomandat să cauți informații despre istoricul acestuia.
Domeniile sunt ca moștenirile – pot fi o comoară dar și o povară în același timp. Singura deosebire este că vorbim de reputația vechiului website.
Un potențial scenariu negativ ar putea fi următorul: ai înregistrat domeniul dorit pentru că a expirat altui proprietar în urma utilizării, creezi un website cu un alt domeniu de activitate, îl securizezi, îl optimizezi din punct de vedere SEO, îi creezi o prezența online impecabilă. Și totusi, timpul trece, însă nu apari în primele rezultate Google, în ciuda tuturor eforturilor depuse. Acest lucru se datorează faptului că istoricul domeniului nu a lăsat o impresie pozitivă motorului de cautare.
Google poate penaliza site-urile cu un istoric SEO negativ
Există o mulțime de motive, pentru care algoritmul Google nu permite unui site să aibă un ranking bun. Deși calitatea și conținutul unui site au devenit criterii principale de clasificare, site-urile care fac spam sau nu respectă termenii și condițiile Google, sunt penalizate. Practic, Google nu mai caută doar după cuvintele cheie ale unui site. Caută, mai degraba, să interpreteze holistic, încercând să se pună cat mai mult în postura utilizatorului.
Desigur, privind lucrurile dintr-o alta perspectivă, dacă domeniul a avut o bună reputație în Google, acesta ar putea fi o reală oportunitate din punct de vedere SEO.
Cum verifici istoricul unui domeniu
Există diverse instrumente de testare a reputației unui domeniu, iar cele mai frecvente sunt:
- Google – însusi motorul de căutare este util din acest punct de vedere. Pur si simplu, introduci numele domeniului în Google și vei vedea, dacă a fost vreodata indexat sau nu.
- Whois – o interogare whois poate să ofere informații despre posesorul domeniului, data solicitării înregistrării, registrarul și alte informații utile.
De asemenea, se poate verifica în diverse liste de spam, cum ar fi SPamhaus, pentru a vedea dacă domeniul a avut vreo legatură, în trecut, cu malware-ul.
Se poate reseta un domeniu?
Din păcate, nu există niciun „buton” de resetare a unui domeniu. Astfel, noii sau actualii proprietari trebuie să „trăiască” cu istoria domeniului și să îl „curețe” cât mai mult posibil.
Așadar, înainte de a decide dacă vrei să înregistrezi un domeniu deja folosit, trebuie, întotdeauna, testată reputația acestuia din punct de vedere SEO. Acesta trebuie să nu fi avut conținut nelegitim sau malware sau să fie pe lista neagră Google. Dacă domeniul în cauză are prea multe link-uri toxice indexate, este recomandat sa optezi pentru un alt domeniu.
Recomandate pentru tine
Diferențele dintre: domeniu, hosting și website
O mare parte a populației încă nu este la curent cu anumite denumiri din domeniul online, precum nici nu fac diferența dintre acestea, pentru simplul motiv că, până acum, nu i-a interesat. Au o afacere offline care le merge foarte bine, însă au auzit că, prin simpla prezență în mediul online, cifra de afaceri le […]
Înregistrarea domeniului cu cratimă. Merită să lupți pentru asta?
Înregistrarea domeniului cu sau fără cratima? Acesta este un subiect frecvent abordat cu argumente pro și contra. Este una dintre „acele” probleme care ridică o serie de opinii contradictorii în rândul specialiștilor sem/seo, experților în marketing, branding și webmasterilor. Citește mai departe pentru a îți face propria opinie mai ușor și pentru a afla mai […]
Domeniul .eu – dezvoltă-ți afacerea în Europa
O afacere prosperă este sigură, recognoscibilă și are șanse mari de dezvoltare în viitor. În zilele noastre, când concurența este tot mai mare și lupta pentru clienți tot mai acerbă, este importantă nu doar industria în care activează compania ta, ci și stilul în care o a face. Dacă vrei să fii transparent și să […]
Cauți mai departe?