Ai deja un magazin online. Produsele sunt adăugate, totul este setat și configurat. Felicitări! Acum trebuie să ai grijă ca în magazinul tău online să ajungă clienți. Aici intervine marketingul eficient al unui magazin online. Îl poți dezvolta sub diferite moduri. Iată 10 idei propuse de noi.
Din acest articol vei afla metodele de gestionare a activităților de marketing într-un magazin online:
- E-mail marketing
- Rețelele sociale
- Content marketing
- Optimizarea SEO a magazinului
- Reclame pe Facebook
- Reclame în Google
- Participarea la evenimente și discuții online
- Colaborarea cu alte companii
- Apelarea la influencer marketing
- Folosirea unui magazin fizic
1) Creează și folosește lista de abonați
Imediat după ce lansezi magazinul tău online, începe să strângi adresele de e-mail împreună cu cosimțământul pentru marketing de la persoanele care vizitează site-ul tău. Astfel, în viitor vei putea ține legătura cu aceștia, să le reamintești de magazinul tău și să-i îndemni să cumpere.
E-mail marketingul este în continuare una dintre cele mai des utilizate metode de marketing într-un magazin online și unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing. Unul dintre marile avantaje ale acestui canal de comunicare este faptul că nu depinde de algoritmi, precum rețelele sociale. O lista de contact împreună cu un plan de comunicare eficient cu adresații tăi poate crește substanțial vănzârile în magazinul tău online.
Cum să îndemni oamenii să se înscrie la newsletter? Există mai multe modalități. Cele mai des folosite sunt cele în care se oferă ceva în schimb, de exemplu:
- cupon de reducere pentru prima comandă,
- conținut interesant și util (un .pdf, video),
- ofertă specială doar pentru abonați.
Pentru a scoate din e-mail marketing tot ce e mai bun, pregătește un plan al comunicației pe care o vei susține cu adresații tăi:
- definește cât de des vor fi trimise e-mailurile
- conferă e-mailurilor o valoare reală, de ex. prin oferte promoționale, conținut nou, informații despre premierele produselor sau alte mesaje, care pot îndemna clienții să-ți viziteze site-ul
- analizează eficiența mesajelor trimise și trage concluzii.
2) Mărește-ți prezența pe rețelele sociale
Pentru a ajunge la potențialii tăi clienți, trebuie să fii prezent acolo unde sunt și ei. Un astfel de loc, în zilele noastre, este Internetul. Conform datelor din raportul „Digital 2024: Romania” pregătit de compania Kepios Pte. Ltd. în ianuarie 2024, 91,6% din întreaga populație a României a utilizat internetul, iar 67,4% rețelele sociale. Un grup atât de mare nu poate fi ignorat.
Cele mai populare platforme în grupul de vârstă 16-64 sunt:
- Facebook (88,7%)
- WhatsApp (88,2%)
- Facebook Messenger (77,2%)
- Instagram (64,8%)
- TikTok (57,8%)
- Telegram (24,2%)
- X (Twitter) (22%)
- LinkedIn (21,3%)
- Snapchat (19,6%).
La acestea se adaugă și YouTube, care conform raportului efectuat la începutul anului 2024, a fost folosit de 73,6% din întreaga populație a României. Această platformă este o alegere excelentă dacă vrei să te focusezi pe video.
Bineînțeles, nu trebuie să fii prezent/ă pe toate platformele. Gândește-te ce platforme folosesc cel mai des potențialii tăi clienți. Concentrează-ți activitatea pe ele publicând conținut interesant, care atrage.
Timpurile marilor reach-uri organice a trecut, de aceea gândește-te dacă nu merită să investești în promovarea postărilor tale.
3) Creează conținut interesant și util pentru adresați
Conținutul util pentru adresații tăi este acela care poate ajuta la rezolvarea unei probleme, oferă informații noi sau asigură divertismentul. Ține minte ca acesta să aibă legătură cu afacerea ta, de exemplu cu produsele pe care le oferi în magazinul tău. Marketingul magazinului online este tot mai des utilizat în această formă.
Crearea și publicarea conținutului propriu poate aduce magazinului tău online multe beneficii, precum:
- mărirea traficului pe pagina magazinului (împreună cu optimizarea SEO despre care vei citi mai jos)
- posibilitatea prezentării produsului în timpul utilizării fără îndemnuri puternice la acțiune
- construirea autorității și a poziției de expert în industria respectivă
- construirea unor relații de lungă durată cu utilizatorii.
Idei pentru conținut poți prelua de la utilizatorii tăi. Notează întrebările pe care ți le adresează cel mai des sau pe grupurile tematice. De asemenea, îi poți întreba și singur/ă ce articol și-ar dori să citească, ce video și-ar dori să vizualizeze sau ce podcast și-ar dori să asculte.
4) Optimizează site-ul tău pentru motoarele de căutare
Din păcate chiar și cel mai bun text nu este suficient. Trebuie să ai grijă ca acesta să poată fi găsit, de exemplu, prin motorul de căutare Google. Vorbim aici atât de supaginile cu produse, cât și de articolele de pe blogul magazinului.
Pe subpaginile cu oferta îți prezinți produsele sub formă de fotografii și descrieri. Cele mai importante sunt, bineînțeles, subpaginile cu descrierea produsului. Pentru fiecare dintre ele trebuie aleasă o frază cheie care descrie produsul, de exemplu cămașă din in XYX, și plasată în titlu și de 2-3 ori în descrierea produsului.
Dacă în magazinul tău online ai mai multe produse similare, de exemplu cămăși, atunci poți crea pentru ele categorii și subcategorii. De exemplu: categoria – cămăși bărbătești, subcategoria – cămăși de in. Și pentru ele poți crea subpagini separate pe care să adaugi descrieri ce conțin cuvinte cheie. În acest fel creezi câteva modalități (cuvinte cheie diferite) prin care utilizatorul poate găsi produsul pe care-l oferi.
Pe blogul magazinului tău poți crea articole conectate cu produsele tale, care vor fi utile utilizatorilor. Urmând exemplul de mai sus, poți să scrii, de exemplu, un articol cu tematica: Cămăși de vară – ce să porți pentru a rezista caniculei. În acest fel ai o nouă cale prin care utilizatorul poate nimeri în magazinul tău online, căutând informații despre cămăși pentru vară.
5) Promovează-te pe platformele sociale
Cel mai popular mod de promovare pe rețelele sociale sunt reclamele pe Facebook și Instagram – două platforme de socializare foarte populare. Vestea bună este că poți administra reclamele în ambele medii dintr-un singur panou de administrare – Administrare reclame.
Reclama pe Facebook și Instagram permite crearea unui target precis și detaliat către persoanele care pot deveni clienții tăi. De asemenea, poți realiza diferite scopuri – de la cele de impact, prin mărirea traficului pe site și până la vânzări. De asemenea, sistemul permite controlarea și ajustarea bugetului în funcție de posibilitățile sale.
6) Promovează-te în Google Ads
O altă modalitate de marketing pentru un magazin online este reclama în motorul de căutare Google. Aici modul de ajungere la potențialii clienți funcționează puțin diferit față de reclama pe Facebook. Mecanismul reclamei în Google se bazează pe întrebările pe care le scriu utilizatorii în motorul de căutare. Creând o campanie Google definești cuvintele cheie sub care dorești să se afișeze reclama ta. Costul acesteia va depinde, printre altele, de cât de mulți doritori își vor propune să se promoveze pe aceleași cuvinte cheie pe care le-ai ales tu.
Dacă vrei să începi să creezi campanii Google Ads singur, poți profita de programul gratuit oferit de Google pe această temă.
7) Participă la evenimente și discuții online
Prezența ta pe Internet, mai ales pe rețelele sociale, nu ar trebui să se limiteze numai pe publicarea conținutului pe profilurile proprii. Găsește locurile unde pot fi prezenți potențialii tăi clienți și începe să intrii în discuții acolo. Acestea pot fi grupuri tematice sau forumuri online.
O astfel de abordare are câteva beneficii:
- vei afla problemele și provocările întâmpinate de grupul tău țintă la care poți răspunde – direct sub postarea ce conține întrebarea sau dezvoltând tema, de exemplu pe propriul blog
- te vei face cunoscut persoanelor care încă nu au auzit de tine
- îți vei construi o reputație de specialist pe acea temă.
8) Colaborează cu o altă companie cu servicii sau produse complementare
Începerea unei colaborări cu o astfel de companie poate aduce beneficii de ambele părți. Ceea ce este esențial este să vă adresați aceluiași grup țintă, dar cu o ofertă complementară. De exemplu dacă vinzi produse de decor interior, o bună idee va fi colaborarea cu o companie ce proiectează interioare sau cu un magazin de mobilă.
De asemenea, urmărirea felului în care alte companii câștigă clienți îți poate aduce idei interesante pentru magazinul tău online.
9) Gândește-te la apelarea la influencer marketing
Influencerii nu sunt doar persoane cu sute de mii de fani și conturi mari pe rețelele sociale. Deseori poți găsi printre acestea persoane cu un public mai mic, dar mai activ și mai loial. Dacă în industria ta vei găsi persoana căreia grupul țintă și valorile se alinează cu ale tale, gândește-te la o colaborare cu ea.
Ține minte că ea își cunoaște grupul țintă cel mai bine și știe cum să ajungă la el. Fii deschis/ă la colaborare și nu încerca să forțezi ideile care ți se par foarte bune doar ție. O campanie bine gândită și executată cu un influencer îți poate aduce multe beneficii. Colaborarea cu persoana potrivită poate face ca produsul tău să ajungă la un număr mare de potențiali clienți, mârind brand awareness-ul mărcii tale și vânzările produselor.
10) Folosește magazinele tale fizice
Dacă în afară de magazin online deții și un magazin fizic, îl poți folosi în activitățile tale de marketing. Poți profita de diferite modalități pentru ca clienții după părăsirea lui să păstreze contactul cu tine.
Poți de exemplu îndemna clientul la:
- înscrierea la newsletter
- aprecierea profilului sau scrierea unei opinii pozitive pe profilul de pe rețelele sociale
- publicarea unei opinii pozitive în Google.
Concluzie
Posibilități pentru marketingul magazinului online sunt multe. Unele au nevoie de mai mult timp și aduc rezultate în timp. Altele au nevoie de buget, dar aduc efecte mai rapide. Cele pe care le folosești în magazinul tău depind de strategia pe care ai adoptat-o. Alege-le pe cele potrivite conform nevoilor și posibilităților tale și promovează magazinul tău.
Recomandate pentru tine
Culorile site-ului web pot influența conversia?
Știm de mult timp că toate culorile ne influențează comportamentul, starea de spirit și acțiunile. Desigur, culorile diferite înseamnă lucruri diferite în culturi diferite. Culoarea albă este percepută diferit, de exemplu, în țările europene și asiatice. La fel se întâmplă cu albastru și roșu. Alegerea corectă a culorilor pe site poate avea un impact asupra […]
Magazin online sau social media? Cine va câștiga bătălia în e-commerce?
Fără rețelele sociale compania ta nu există. O astfel de ipoteză apare în fiecare al doilea articol legat de importanța rețelelor sociale în viața fiecărei firme. Analogic, aceeași informație apare în publicațiile online în ceea ce privește pagina web. Cine are dreptate? Merită să dezvolți un site online administrând, în același timp, și profilurile pe […]
Istoria e-mailului – de la poșta clasică la cea electronică
E-mailul a devenit parte dintr-un stil de viață obișnuit. Unii îl utilizează exclusiv în scopuri personale, însă e-mailul este parte a oricărui tip de afacere. Comunicarea prin e-mail a devenit una dintre cele mai populare forme de comunicare, mulți utilizatori preferând aceasta metodă în loc de o convorbire telefonică. În medie, zilnic sunt trimise către […]
Cauți mai departe?