Acesta nu este un alt articol cu tema „Pluginuri pentru WooCommerce – lista celor mai populare”. Știu foarte bine de ce ai nevoie: soluții fiabile, datorită cărora site-ul tău va funcționa mai bine și îți va aduce mai mult profit. Nu de lista unor pluginuri recomandate pe care doar le vei instala. 

Așadar – acest articol descrie cele mai bune pluginuri pentru WooCommerce, dar în contextul utilității într-un magazin online. Să începem!

Pluginuri WooCommerce pentru marketing

Având un magazin online mic, dispui de resurse limitate pentru activitățile de marketing. Asta e clar. Te va bucura, cu siguranță, dacă îți spun că majoritatea activităților de marketing le poți face singur. 

Trendul actual în marketing este marketingul de conținut. Conform studiilor, 89% din afacerile cele mai prospere gestionează acțiuni de content marketing. 

Vezi în ce constă asta:

Content marketing – strategia de marketing ce constă în crearea de conținut cu scopul de a atrage și menține interesul grupului țintă, iar mai apoi îndemnarea lor la o acțiune ce aduce profit companiei. Bazează pe crearea unei relații de lungă durată cu clientul.

Exemple de marketing de conținut: 

  • ghid despre cum să alegi o mașină de spălat potrivită, 
  • blog despre pregătiri pentru un maraton gestionat de un magazin sportiv 
  • un ciclu de ghiduri video despre psihologia căinilor realizat pentru un magazin zoologic. 

Dacă vrei să gestionezi cu succes activitățile de content marketing, trebuie, mai întâi, să atragi grupul interesat, iar mai apoi să-i păstrezi aproape de brandul tău. Într-un final vei reuși să-I convingi să cumpere. 

În activitățile de mai sus te pot ajuta pluginurile. Să începem cu primul dintre ele.

Optimizare SEO

Raportul Bright Edge Research ne spune clar: traficul din Google reprezintă 41% din traficul magazinelor online și răspunde de 36,4% din vânzări. 

O campanie SEO bine realizată poate genera un profit mare din investiție în marketing. Înainte de a începe însă colaborarea cu o companie de SEO, poți începe să optimizezi site-ul și singur. 

Poți crea și realiza campania ta de content marketing pentru magazinul online cu ajutorul instrumentului Yoast SEO. 

Yoast SEO simplifică crearea conținutului pentru motoarele de căutare. În editorul intrărilor de pe blog sau al paginilor completezi fraza cheie, sub care ți-ai dori să te afișezi în Google. Pluginul îți va da indicații despre ce ar trebui să conțină textul, pentru a mări șansele unei poziționări eficiente.

În afară de asta, Yoast SEO va avea grijă de aspectele tehnice, precum crearea unei hărți a paginii web. 

Bineînțeles, nu vei înlocui o agenție întreagă cu un singur plugin 😊 dar este un început bun! Poți obține primele efecte pe cont propriu. 

Iar între timp vei căpăta cunoștințe practice, care îți vor ușura munca în viitor (vei fi mai conștient). 

Pluginul este disponibil în limba română. Îl poți descărca gratuit:

Atragerea utilizatorilor

Cât de mulți utilizatori vor reține magazinul tău pentru a reveni la el? Fără un efort în plus din partea ta, acest lucru nu va fi posibil

Concurența pe internet este foarte mare. Când cineva vizitează site-ul tău pentru prima dată – din Google sau o reclamă – după 5 minute nu va mai ține minte nici denumirea! 

Tu trebuie să menții interesul utilizatorului…dar cum? Utilizează marketingul de conținut! 

Cu un conținut bun vei atrage utilizatorii din Google, dar îi vei și păstra. Trebuie să le livrezi conținut în mod regulat.

Cea mai bună idee este dobândirea adresei de e-mail, pe care să trimiți conținutul. Ține minte, ca mailing-urile să fie personalizate – atunci vor fi cele mai eficiente. 

Mesajele personalizate – conform Instapage – au un efect de 6 ori mai bun în generarea de vânzări. Aceleași date spun, de asemenea, că 70% din companii nu o fac bine! 

Pentru a trimite mesaje, întâi trebuie să dobândești adresele de e-mail. Cu asta te va ajuta pluginul OptinMonster:

Liste de cumpărături ce pot fi distribuite

Știai că pluginul WooCommerce Wishlist, al cărei autor este YITH, este folosit deja de peste 700 000 de magazine

Nu este de mirare, în versiunea gratuită oferă foarte multe funcționalități. În majoritatea cazurilor magazinele nu trebuie să cumpere versiunea contra-cost. 

Pe scurt, pluginul face posibilă crearea listelor de cumpărături, de ex. Cumpărături pentru Crăciun sau Ce aș vrea să primesc de ziua mea

Cel mai important este că clientul poate distribui o astfel de listă prietenilor săi în magazinul tău. În acest fel, ajungi la mai mulți potențiali clienți.

Analizează activitățile tale de marketing

Marketingul online îți oferă o serie de posibilități de monitorizare a efectelor acțiunilor tale. Acesta este un avantaj vizibil față de marketingul tradițional, de ex. reclame la tv, în radio sau pe billboarduri. 

Dacă folosești Google Analytics, MonsterInsights va face posibilă analiza datelor direct din interfața magazinului. Dacă încă nu folosești Google Analytics – începe cât de curând!

P.S. Google Analytics este folosit de 88,5% dintre cele mai mari pagini web din lume (TOP 10.000).

Compresia eficientă a imaginilor

Viteza de încărcare a paginilor web este esențială din două motive: 

  • Poziția în Google 
  • Impactul asupra conversiei 

În primul rând, timpul de încărcare este un factor de clasare – acest lucru este confirmat oficial de Google. 

În al doilea rând, conform studiilor agenției interactive Skilled, doar 1 secundă întârziere în încărcarea paginii web înseamnă o scădere de 7% a conversiei

Așadar – de exemplu la vânzări de 20 000 lei zilnic, suferim pierderi de jumătate de milion de lei anual

Cred că nu trebuie să te conving că magazinul tău online ar trebuie să se încarce repede, nu? Stai liniștit/ă, avem pluginuri pentru asta! 

Fotografiile, în zilele noastre, sunt foarte importante. Acest lucru se datorează aparatelor cu matrici mari. În majoritatea cazurilor însă fotografii de câțiva zeci de megapixeli nu se pot afla într-un magazin online. 

Dacă adaugi fotografii de pe computer fără coversie și în dimensiunea originală, poți, în acest fel, să micșorezi viteza de încărcare a magazinului tău. 

Cu cât fotografiile sunt „mai grele”, cu atât mai mult durează încărcarea subpaginii pe care se află acestea în magazinul tău. 

Așadar, trebuie să ai grijă de optimizarea imaginilor. 

Din fericire există soluții care vor face treaba pentru tine. Nu vor micșora doar mărimea fotografiei la dimensiunile dorite, ci vor și comprima fotografia. Cele mai bune soluții pot mișcora greutatea fotografiei fără a avea un impact asupra calității acesteia (așa numita compresie fără pierderi).

Pluginuri WooCommerce pentru micșorarea greutății imaginii

Pluginuri de acest tip sunt multe pe piață, azi îți voi prezenta două dintre ele: 

  1. Smush Image 
  2. ShortPixel 

Ambele pluginuri pot elimina datele meta EXIF, adică informații precum data efectuării fotografiei, setările diafragmei camerei sau timpul de luminare. Acestea măresc greutatea fotografiei inutil.

O altă funcționalitate a ambelor pluginuri este dată de posibilitatea setării modului de compresie (cu pierderi sau fără). Compresia poate fi automată, adică să se întâmple automat la încărcarea fișierului, și manuală. 

Cele mai importante funcționalități sunt foarte asemănătoare în ambele pluginuri. 

Ține minte că ambele soluții sunt cotra-cost. Smush Image și ShortPixel diferă în ceea ce privește versiunea freemium.

ShortPixel în versiunea gratuită oferă posibilitatea compresiei și modificării formatului imaginilor în WebP, care, la momentul actual, este cel mai eficient în ceea ce privește greutatea fișierului. Smush Image are această funcționalitate, dar doar în versiunea PRO. 

Un al avantaj al ShortPixel este posibilitatea integrării cu pluginul de generare al imaginilor pentru ecrane – Retina. În acest caz, aceste imagini vor fi optimizate și din punct de vedere al greutății. 

În schimb, Smash Image are o funcționalitate adițională de lazy load. Aceasta constă în încărcarea imaginilor „din zbor” în timpul navigării pe site a utilizatorului în loc de încărcarea tuturor fotografiilor deodată.

Astfel, se micșorează timpul de încărcare al paginii, mai ales pe dispozitivele mobile. Prima versiune a paginii web se încarcă repede, pentru că include doar imagini above the fold și sub fold

Above the fold – partea paginii web care este vizibilă în fereastra browserului, fără necesitatea desfășurării fișierului.

Testează ambele soluții și alege-o pe cea potrivită ție

Îți sugerez să testezi ambele pluginuri, iar apoi să îl alegi pe cel, al cărui model de facturare îți va conveni. O dată cu dezvoltarea magazinului și începerea activităților de marketing de conținut, numărul de imagini compresate se va mări și, cu siguranță, va întrece limitele freepremium.  

În acest caz, trebuie să știi că Smash image nu este oferit ca un plugin sau serviciu separat. Aceasta se regăsește în pachetul de pluginuri wpmudev vândute sub formă de abonament, facturate pentru întregul pachet. 

Wpmudev nu limitează oferta sa doar la pluginuri. Pentru $49 lunar, în afara de pluginuri pentru marketing, protecție împotriva virușilor sau efectuarea de backupuri, vei primi și găzduire, CDN sau instrumentul de administrare pentru WordPress (sau mai multor instanțe). 

Oferta wpmudev este dedicată în special proprietarilor mai multor site-uri web.

Pluginuri WooCommerce pentru optimizarea magazinului

Datorită unor soluții deja gata vei mări viteza de încărcare a magazinului și mai mult. Nu vorbim aici însă strict de pluginuri WooCommerce. Ești interesat/ă? Verifică:

Mecanismul cache

Fiecare accesare a site-ului de către un utilizator generează zeci de procese pe server. Imaginează-ți că WordPress-ul trebuie să solicite din baza de date: 

  • ce produse să afișeze pe pagina principală, 
  • cât costă fiecare din ele, 
  • care nu mai sunt disponibile în magazin, 
  • care este calea către imaginile în miniatură ale acestor produse, 
  • dacă produsele au opinii adăugate etc. 

Când vizitatorii site-ului sunt de ordinul zecilor, serverul poate obosi! Tocmai de aceea folosim mecasnimul cache. Acesta constă în salvarea stării paginii web la un anumit moment și afișarea directă a acesteia, fără solicitarea bazei de date. 

Cache este reîmprospătat în cazul schimbărilor pe pagina principală sau a produsului, de ex. adăugarea unei fotografii noi, actualizarea prețului sau a disponibilității în depozit. 

Cel mai popular plugin pe care îl poți folosi este:

Optimizarea fișierelor paginii

Una dintre metodele de optimizare a fișierelor paginii (HTML, CSS, JS) este procesul de minimizare.

Codul după minimizare este dens. Caracterele albe, adică spațiile și trecerile într-o nouă linie, vor fi eliminate acolo, unde nu este nevoie de ele. În afara de asta, sunt eliminate repetițiile. 

Poți avea senzația, că nu faci nicio economie, dar totuși… 

Să folosim un exemplu pentru a ilustra avantajele unei astfel de optimizări. Vezi cum arată un cod fără minimizare:

Același cod, după minimizare, arată astfel:

Cifrele nu mint: 

  1. Primul exemplu ocupă 328 biți, iar al doilea 142 biți
  2. Vorbim despre micșorarea greutății cu 57%

Pluginul Autoptimize nu doar va minimiza fișierele magazinului tău, dar va uni multe fișiere într-unul. Ce înseamnă asta? Când tema magazinului tău conține 5 file CSS, pluginul le va uni într-unul și le va minimiza. 

Avantajul este o greutate și cantitate mai mică a fișierelor, la care trebuie să apeleze browserul utilizatorului magazinului tău. Efectul – mărirea vitezei de încărcare a magazinului de partea clientului.

Tehnice

Schimbarea textelor în magazin

Vrei să personalizezi textul pe butonul de comandă sau cel de adăugare în coș? Sau poate textul afișat după adăugarea codului de reducere în coșul de cumpărături nu este potrivit pentru brandul tău? Folosește pluginul de mai jos pentru WooCommerce:

Trimiterea de e-mailuri prin SMTP

Cu cât magazinul este mai mare, cu atât mai multe e-mailuri trimite. Notificările despre tranzacții sunt trimise în mod automat – așadar nu ne preocupăm de ele deseori. Și ar trebui! 

Default WooCommerce trimite notificări cu ajutorul funcționalității PHP Mail. Pe termen lung, acest lucru poate deveni problematic pentru magazinul tău. 

Faptul că magazinul tău trimite e-mailul, nu înseamnă că acesta va ajunge la destinatar, adică clientul magazinului tău. 

PHP Mail nu a fost creat pentru trimiterea de e-mailuri în masă. Generând sute de mii de e-mailuri zilnic și trimițându-le în lume, poți ajunge pe lista de SPAM a celor mai populari furnizori de servicii de mail. 

Soluția este banală: 

Folosește serverul SMTP pe găzduirea ta. Creează un mail, iar apoi configurează-l cu ajutorul pluginului de mai jos:

Interfața acestuia este foarte simplă, ceea ce ușurează utilizarea lui.

Simple Custom CSS and JS

La sfârșit las pluginul meu preferat. Simple Custom CSS and JS va face posibilă adăugarea unor părți alese ale codului în magazinul tău: 

  • poți suprascrie stilurile CSS (așa numitul custom CSS), 
  • poți adăuga codul HTML (de ex. Google Analytics, Hotjar etc.), 
  • vei implementa orice script JS direct în codul paginii web. 

Acesta nu este un plugin pentru fiecare magazin online. Dacă însă tu administrezi magazinul tău și faci modificări mici, merită să știi despre el. 

Pluginul poate fi descărcat gratuit:

Concluzie

Sper ca pluginurile recomandate de mine în această intrare să fie utile în magazinul tău online. 

Tu ce pluginuri folosești în magazinul tău? Vrei să adaugi vreunul la lista de mai sus? Împărtășește cu noi experiența ta în comentarii. 😉

>
Adrian Chiruță
Scopul meu este de a oferi servicii perfecte pentru cei care doresc să își stabilească prezența online. Cred că este esențial ca experiența clientului să depășească așteptările și de aceea mă dedic să asigur că fiecare aspect al proiectului este executat la cel mai înalt standard.

Adaugă comentariul

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Cauți mai departe?