Comparație a 5 instrumente care măsoară viteza site-ului tău – nu numai pentru WordPress

De ce ar trebui să îți pese atât de mult de viteza de încărcare a site-ului tău WordPress? Sunt acele secunde diferență în încărcare o astfel de problemă, atâta timp cât conexiunile de astăzi sunt mult mai rapide decât înainte? Poți fi sigur că aceasta reprezintă o problemă și că este una dintre cele mai importante. Poziția site-ului tău în motorul de căutare depinde, într-o oarecare măsură, de viteza de încărcare a paginii. Viteza și funcționarea fără probleme a interfeței web determină evaluarea site-ului de către utilizatori și dorința acestora de a-l vizita în mod regulat. Cu toate acestea, înainte de a începe să accelerezi timpul de încărcare al paginii, trebuie să cunoști viteza actuală de încărcare pentru a ști ce este în neregulă.

Chiar dacă ți se pare că site-ul funcționează bine și rapid, nu înseamnă că toți utilizatorii din diferite părți ale lumii vor fi de aceeași părere. De aceea, îți recomand să utilizezi instrumente specializate pentru a testa performanța site-ului tău. Iată care sunt cele mai bune.

WebPageTest

Acest instrument gratuit (http://webpagetest.org) afișează timpul de încărcare a unui anumit site web. Poți alege browserul care va fi folosit pentru test, locația geografică a destinatarului simulat și tipul de conexiune la internet. WebPageTest îți oferă, de asemenea, acces la setări avansate. De exemplu, dezactivarea JavaScript, salvarea pachetelor de trafic de rețea, setarea propriului șir User Agent (identificarea browserului) sau simularea browserelor mobile.

WebPageTest- reprezentarea panoului

După introducerea adresei și apăsarea butonului START TEST, pagina va începe să se încarce conform parametrilor setați. Astfel, vei obține un raport complet despre dimensiunea paginii, viteza de pornire, compresia imaginii și stocarea în cache a conținutului. De asemenea, vei putea vedea grafice care arată ordinea și timpul de încărcare a elementelor paginii și ce tipuri de conținut predomină pe pagină. Instrumentul îți oferă, de asemenea, opțiunea de a viziona un videoclip cu încărcarea paginii și de a salva constatările într-un fișier. Îți oferă foarte multe opțiuni – și totul este gratuit.

GTmetrix

În unele privințe, GTmetrix (https://gtmetrix.com) este mai bun, în altele mai slab decât instrumentul descris mai sus. Așa că merită să le folosești împreună. Pentru a avea acces la toate funcțiile (inclusiv schimbarea locației geografice) trebuie să te înregistrezi. Cu toate acestea, fără a te înregistra, poți obține un raport cu informații de bază despre timpul de încărcare al paginii și dimensiunea acesteia. Vei primi, de asemenea, statistici și recomandări specifice pe care le poți urma pentru a îmbunătăți performanța site-ului tău. Acestea sunt generate de două suplimente de browser, PageSpeed și YSlow. Datorită GTMetrix, nu va trebui să le instalezi suplimentar.

GTmetrix - reprezentarea panoului

Multe dintre aceste sfaturi nu necesită cunoștințe speciale de programare pentru a fi puse în aplicare. După cum vei vedea, multe lucruri pot fi rezolvate automat prin instalarea și configurarea pluginurilor adecvate.

PageSpeed Insights

Acest instrument este o propunere Google (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights). Cu PageSpeed Insights vei obține o analiză a performanței unei pagini web atât pentru computere, cât și pentru dispozitive mobile. Vei obține și informații despre ceea ce trebuie îmbunătățit.

Avantajul acestui instrument este că vei afla, totodată, cum funcționează site-ul în ceea ce privește comoditatea utilizatorilor care îl accesează de pe dispozitive mobile – aspect pe care a început să îl ia în considerare Google atunci când clasifică rezultatele căutărilor. Este numit popular „wordpress pagespeed insights” pentru că, să recunoaștem, mulți utilizatori wordpress verifică aici viteza și transparența paginilor lor întrucât unele teme sunt gata făcute.

Google Analytics

Cel mai popular instrument de analiză Google (https://analytics.google.com) devine o adevărată mină de informații după conectarea la site. Poți verifica viteza site-ului tău accesând Comportament > Viteza site-ului > Prezentare generală. Informațiile afișate în secțiunea „Sugestii” sunt aceleași cu cele oferite de PageSpeed Insights, dar sunt prezentate individual pentru fiecare subpagină.

Google Analytics - reprezentarea panoului

Avantajul Google Analytics este că informațiile despre viteza paginii sunt afișate pe un interval de timp. Astfel, vei putea identifica când au apărut nereguli (de exemplu, din cauza încărcării paginii, încetinirii serverului etc.).

P3 Profiler

Instrumentele descrise mai sus funcționează pe toate site-urile, spre deosebire de acesta, care este un plugin special pentru WordPress. P3 Profiler (https://wordpress.org/plugins/p3-profiler/) măsoară impactul pluginurilor instalate asupra vitezei de încărcare a paginii. După instalare și activare, dai clic pe Start Scan și întreaga operațiune se va face automat.

P3 - reprezentarea panoului

Opțiunile bogate de raportare facilitează urmărirea pluginului care trage întreaga pagină în jos. Îl păstrezi sau îl înlocuiești cu altceva? Un alt plugin, Plugin Organizer (https://wordpress.org/plugins/plugin-organizer/), va ajuta foarte mult aici. Îți permite să schimbi ordinea în care sunt încărcate pluginurile atunci când pagina este încărcată și să forțezi pluginul să se încarce doar pentru o anumită pagină. Deci, dacă ai un plugin fără de care nu poți funcționa, dar care îți încetinește serios viteza de încărcare a întregului site, Plugin Organizer poate limita daunele pe care le provoacă.

De ce este importantă viteza de încărcare a site-ului?

Colectarea datelor din instrumentele prezentate mai sus îți va spune ce trebuie să faci mai întâi pentru a accelera viteza site-ului. Nu uita că nu numai poziția site-ului în Google depinde de viteza acestuia, ci și atractivitatea pentru utilizatori. Unii experți în domeniul experienței utilizatorului (satisfacerea utilizatorului) vorbesc despre standardul de aur pentru performanța interfeței web. Acesta este bazat pe puteri de zece:

  • 0,1 secunde este limita superioară de timp la care utilizatorul simte că software-ul răspunde instantaneu, că nu trebuie făcut nimic altceva decât să-i afișeze rezultatele.
  • o secundă este limita superioară de timp la care utilizatorul rămâne concentrat asupra sarcinii sale, deși va observa deja întârzieri. Încă nu trebuie afișat nimic aici, deși utilizatorul începe să își piardă interesul de a naviga pe site.
  • 10 secunde este limita superioară de timp la care utilizatorul încă dorește să se concentreze pe o anumită operațiune. La un moment dat, de exemplu, în timp ce așteaptă încărcarea paginii, el va face altceva (de exemplu, vizitează o altă pagină). Dacă nu există nicio modalitate de a scurta acest timp, atunci este necesar să se afișeze utilizatorului informații vizuale că se întâmplă ceva („se încarcă…”).

Google a desccoperit că este și mai rău. În experiment, o pagină cu 10 rezultate a fost generată în 0,4 secunde. A durat 0,9 secunde pentru a genera o pagină cu 30 de rezultate. Chiar dacă a doua pagină conținea mai multe date utile, întârzierea de jumătate de secundă a dus la o scădere a traficului cu 20%. Așa că este mai bine să arăți mai puțin utilizatorului la început astfel încât pagina să se încarce cât mai repede posibil.

Dacă ai mai multe întrebări legate de acest subiect, echipa noastră cyber_Folks te va ajuta cu plăcere!

>
Artur Pajkert
De 20 ani împărtășește cunoștințe și sfaturi despre e-marketing și găzduire în calitate de manager, autor de publicații, speaker, blogger și lector universitar.

Adaugă comentariul

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Cauți mai departe?