Fotografia de produs a devenit foarte populară. Multe studiouri foto oferă servicii foto profesionale concepute special pentru magazinele online. Iar asta pentru că cerințele clienților s-au schimbat în timp.
Astăzi, cumpărătorii se așteaptă ca magazinele online să-și prezinte oferta într-un mod complementar, ceea ce le va permite să se familiarizeze cu produsul, chiar dacă nu îl pot atinge. Pentru a satisface aceste așteptări, fotografiile sau videoclipurile la 360 de grade care prezintă produse în timpul utilizării par să le arate mai bine clienților bunurile vândute. Atunci cum să faci fotografii bune pentru a crește vânzările cu ele? Iată câteva sfaturi.
Parcurgând acest articol vei învăța:
- De ce merită să faci fotografii bune?
- Fotografii bune pentru magazinul online… ce sunt de fapt?
- Ce fundal să alegi pentru produsele tale?
Piața este în creștere, iar clienții au devenit cumpărători inteligenți
Un raport al Bisnode, o companie de prelucrare a datelor, arată că piața de comerț electronic este în creștere, iar numărul magazinelor online a depășit deja 31.000. În același timp, obiceiurile de cumpărare ale clienților se schimbă. Pentru mulți dintre ei, nu numai un preț atractiv este important, ci și comoditatea de a face cumpărături. Cei mai mulți dintre noi facem cumpărături online de pe dispozitivele mobile, nu-i așa?
Clienții sunt dornici să compare ofertele, să decidă să cumpere cu ridicare la punctul de vânzare și să utilizeze diverse forme de plată. A devenit foarte important pentru ei să citească opiniile, recenziile altor clienți, vizionarea ghidurilor și produsele de despachetare. Datorită acestui fapt, ei pot fi siguri că mărfurile selectate vor îndeplini așteptările lor. De aceea, merită să încercăm să avem fotografii și descrieri de bună calitate ale mărfurilor, pentru că acestea, și nu omul din spatele tejghelei, vând produsul nostru.
Clienții adoră fotografiile bune
Potrivit studiului The Power of Visual Communication, până la 80% din informațiile pe care le absorbim și le amintim în fiecare zi provin din mesajul vizual. Din acest motiv, suntem atacați de reclame grafice care sunt pline de imagini, emoticoane, precum și de un discurs colocvial și referiri la cultura pop. Aceste reclame sunt concepute nu doar pentru a ne convinge să cumpărăm, ci și pentru a imprima în conștiința noastră brandul în sine și faptul că acesta există.
Acesta este motivul pentru care fotografiile bune ale produselor vor fi de mare importanță atunci când vei lua decizia să cumperi. Trebuie să rețiică clienții părăsesc site-ul chiar și la câteva secunde după ce l-au vizitat, dacă acesta nu conține informații relevante. Fotografia din ofertă este cea care ne determină dacă vom încheia un contract cu vânzătorul. Prin urmare, trebuie să transmită un mesaj specific și să îndeplinească anumite cerințe. O parte din bunurile achiziționate care nu corespund așteptărilor noastre sunt returnate magazinelor online, cauza principală fiind diferența dintre fotografie și produsul real.
Fotografii bune ale produselor – care sunt?
Cu toate acestea, fotografiile singure nu vor spune clientului totul. De asemenea, este important să interacționezi cu clientul printr-un mesaj verbal, care să includă cele mai importante caracteristici ale produsului și care, în cele din urmă, îl vor convinge să cumpere. Pe același raționament, descrierile fără fotografii vor face puțin, așa că atât fotografiile, cât și descrierile trebuie să funcționeze împreună.
Fotografiile bune trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
- claritate optimă;
- redare fidelă a culorilor;
- iluminare adecvată.
Este foarte important ca fotografia să prezinte bunurile aflate în uz sau în mediul lor natural. Ideea este ca clientul să-și imagineze cum va arăta produsul în casa lui sau asupra lui însuși. Fotografiile produsului în spațiu îți permit să vezi scara acestuia. Merită să fotografiezi obiectele mici, de exemplu, alături de o monedă sau cutii cu chibrituri. În acest fel, este mai ușor să ne imaginăm dimensiunea reală a unui inel, de exemplu. Este și mai bine să arăți bijuterii, haine și ceasuri pe modele.
Merită să pariezi pe packshot-uri
Packshot-urile sunt o serie de fotografii pe un fundal alb care arată doar mărfurile în sine. Albul nu este expansiv, astfel încât culorile naturale ale produselor sunt expuse corespunzător. Bunurile care reflectă lumina sau au o suprafață strălucitoare pot fi o problemă în acest caz. Diverse tipuri de softbox-uri sunt utile în acest tip de fotografii.
Prim-planuri și detalii
Atunci când creăm fotografii ale produselor, trebuie să arătăm și cele mai mici detalii care ne deosebesc bunurile de concurență. Prin urmare, trebuie să adăugăm mai multe fotografii pe site. Acest principiu este urmat de o companie care produce rucsacuri turistice mari, împachetabile – Ethnotek.
Fiecare element al rucsacului care merită arătat a fost fotografiat și prezentat corespunzător. Poți vedea buzunare, elemente de fixare și alte elemente care își arată avantajul față de alte produse de acest tip.
Nu avem nevoie de echipamente scumpe pentru a face fotografii bune
Este adevarat că si cu o cameră slabă poți face poze bune, obiectivul fiind cel mai important lucru. Totuși, dacă nu avem un SLR, putem folosi telefonul mobil. De multe ori, camerele din smartphone-uri sunt mai bune decât unele aparate foto vechi.
Iată câteva idei pentru fotografii interesante ale produselor folosind un telefon mobil și echipamente suplimentare. Și pentru asta avem nevoie de:
- trepied de telefon pentru a evita fotografiile neclare;
- lentile suplimentare pe care le poți cumpăra la prețuri accesibile;
- software de manipulare a fotografiilor pe telefon – este posibil să existe o versiune gratuită de Photoshop.
O tabletă va fi un instrument grozav care va fi util atunci când faci fotografii. Nu pentru a face fotografii cu ea, ci pentru a servi drept fundal pentru produsele tale.
Tableta poate fi amplasată sub sau în spatele produsului, iar pe ecranul acestuia poți afișa orice grafică care va evidenția frumos produsul.
Merită să ne gândim la resurse umane interesante, care vor încuraja clienții să se uite la caracteristicile produsului. Fotografiile recomandate de specialiști includ:
- fotografii realizate din diferite unghiuri și distanțe;
- fotografii care prezintă produse suspendate;
- fotografii macro sau de aproape;
- fotografii care au fundaluri neobișnuite, aparent nepotrivite pentru întregul concept;
- fotografii cu un fundal interesant;
- fotografii care arată bunuri de uz zilnic.
Dacă nu ai o tabletă, folosește un Bristol alb sau o pânză pentru a obține un efect satisfăcător și pentru a te ajuta să elimi fundalul din fotografie.
Încearcă diferite camere și setări
Deoarece camerele și telefoanele au lentile diferite, este o idee bună să faci fotografii de probă cu fiecare dintre dispozitive. Datorită acestui lucru, vei vedea cum ies fotografiile, dacă fiecare dispozitiv le face suficient de clare, dacă au o saturație bună a culorilor și dacă lentila este suficient de strălucitoare încât nu este nevoie să folosești blițul. În acest fel, poți crea și mixuri, colaje de fotografii care provin de la diferite camere și au fost realizate în unghiuri diferite. Articolul de mai sus prezintă doar elementele de bază. Merită să te distrezi creând singur fotografiile produselor. Datorită acestui lucru, nu numai că vei economisi bani, dar vei ajunge și să cunoști mai bine produsele.
În calitate de furnizor de găzduire PrestaShop cu experiență, credem că fotografiile bune și care se încarcă rapid sunt esențiale în e-marketing.
Recomandate pentru tine
Sfaturi utile pentru descrierea produselor din magazinele online
Ai comandat vreodată un produs de la un magazin online însă descrierea acestuia nu reliefa realitatea? Este, cu certitudine, o experiență frustrantă atât pentru consumator cât și pentru retailer. În multe cazuri, produsul este returnat. Pentru a evita astfel de situații și costuri uriașe, operatorii și proprietarii de magazine online trebuie să aibă foarte mare […]
Magazin online sau social media? Cine va câștiga bătălia în e-commerce?
Fără rețelele sociale compania ta nu există. O astfel de ipoteză apare în fiecare al doilea articol legat de importanța rețelelor sociale în viața fiecărei firme. Analogic, aceeași informație apare în publicațiile online în ceea ce privește pagina web. Cine are dreptate? Merită să dezvolți un site online administrând, în același timp, și profilurile pe […]
PrestaShop vs. Magento. Comparația CMS-urilor.
PrestaShop sau Magento? – Asta este întrebarea. Se consideră că în România funcționează aproape 40 000 de magazine. Acestea sunt construite pe diferite platforme – în funcție de nevoile fiecărui proprietar. Populare sunt nu doar soluțiile bazate pe abonament, dar și platformele gratuite sau magazinele create pe comandă, bazate pe soluții proprii. Printre ele se […]
Cauți mai departe?