Uneori nu ai nevoie de un site web extins pentru a vinde o carte, un curs sau pentru a colecta adrese de e-mail pentru buletinul informativ. Ai nevoie doar de așa-numita pagină de destinație, a cărei parte indispensabilă este un text bine scris, bogat în conținut, care va satisface așteptările vizitatorului atunci când va apăsa pe link. Cum să o planifici și să o scrii? Contrar aparențelor, nu este deloc dificil.

Parcurgând acest articol vei învăța:

  • Cum să îți stabilești obiectivele înainte de a începe să creezi conținutul paginii de destinație.
  • Ce schemă poți folosi atunci când scrii conținutul.
  • Ce principii trebuie urmate pentru ca textul să fie eficient.

Pregătește-te să scrii

Înainte de a începe să construiești texte, trebuie să ai în vedere câteva informații de bază. Definiește exact ceea ce dorești să obții redirecționând publicul către pagina ta de destinație. Dacă vrei să vinzi un produs sau un serviciu, scopul tău va fi să convingi vizitatorii să cumpere. Dacă colectezi destinatarii newsletter-ului tău, scopul este să obții adresele de e-mail și consimțământul lor pentru a le trimite ulterior mesaje.

Reține că pagină de destinație este o singură pagină. Știu că este tentant, însă încearcă să eviți să prezinți istoria sau portofoliul companiei tale. Textul paginii de destinație ar trebui să fie ușor de citit astfel încât să nu existe nicio modalitate ca vizitatorul să se piardă. Trebuie să-l ghidezi către un obiectiv clar. Apropo de utilizator…

Creează o descriere a clientului tău ideal (așa-numitul personaj). Detaliile contează aici. Cu cât conturezi mai bine caracteristicile unei astfel de persoane, cu atât este mai ușor să identifici nevoile și problemele, pe care produsul expus spre vânzare le rezolvă. Așa că scrie orice îți trece prin minte – cu cât mai mult, cu atât mai bine. Amintește-ți că aceste notițe sunt numai pentru tine, deci nu îți face griji pentru forma sau corectitudinea lor.

În cele din urmă, definește cele 3 beneficii ale utilizării ofertei tale. Amintește-ți că o caracteristică a produsului nu este același lucru cu un beneficiu. Gândește-te la asta astfel: ce câștigă clientul, care va folosi produsul tău și ce emoții sunt asociate cu aceasta.

Avem un scop, un client cu nevoi și o viziune pentru a-i rezolva toate problemele? Grozav. Acum este timpul să scrii conținutul pe pagina de destinație.

Utilizează o soluție dovedită: AIDA

Scrierea textului pe o pagină nu trebuie să fie deloc complicată. Există mai multe modele, care te ajută să organizezi conținutul. În acest articol, voi prezenta pe cel mai popular dintre ele, cunoscut sub numele de AIDA. Literele individuale indică aici rolurile, pe care părțile ulterioare ale textului trebuie să le îndeplinească.

  • Attention – (en. atenția). Gândește-te că este primul tău contact cu adresatul. Primul moment, în care pagina de destinație îi apare în fața ochilor. Ar trebui să existe un titlu aici care să îi atragă atenția. Cum să scrii unul? Cel mai simplu mod este prin a te referi la problema sau nevoia clientului.
  • Interest – (en. interesul). În acest moment poți descrie problema clientului, îl poți face să înțeleagă de unde provine aceasta și îi poți prezenta o viziune asupra vieții fără această problemă. Creează un contrast între a trăi cu și fără această problemă. Astfel vei stârni interesul cititorului cu oferta ta.
  • Desire – (en. dorința). În aceasta parte trebuie să trezești în cititor dorința de a avea un anumit produs sau de a folosi un serviciu. Enumeră toate beneficiile (începe cu cel mai important!), arată-i produsul și descrie-l. Tot felul de studii de caz, statistici și opinii (așa-numita dovadă socială) funcționează foarte bine aici. De asemenea, este important cine ești și de ce merită să cumpere de la tine. Așa că prezintă-ți biografia, confirmă că ești specialist în domeniul tău. În sfârșit: dezvăluie-i prețul și scrie ce include.

Există oameni cărora le este frică să ofere aceste informații. Dacă ai îndoieli, amintește-ți ultima dată când ai cumpărat ceva online. Ai plătit orbește sau ai căutat cât mai multe informații? Amintește-ți că dacă nu răspunzi la toate întrebările despre produsul tău, este posibil ca altcineva să facă acest lucru.

  • Action – (en. acțiunea). În acest moment ar trebui să existe un apel la acțiune, adică un buton care îl va face pe client să-și schimbe viața. Amintește-ți că nu trebuie să scrie „CUMPĂRĂ ACUM” sau „COMANDĂ”. Textele, care fac apel la sentimente, funcționează mult mai bine. De exemplu, scrie: „vreau să-mi iau rămas bun de la praf pentru totdeauna” sau „învață-mă să creez site-uri web”.

Toate acestea sunt AIDA. Acum că ai un plan pentru text, rămâne să vorbim despre stil. Nu îți face griji, nu îți vom șlefui stilul literar. Cu toate acestea, reține că limbajul pe care îl folosești are un impact uriaș asupra modului în care publicul te va percepe.

Dacă simți că nu poți scrie, alege să fii autentic

Textele de pe Internet nu ar trebui să fie complicate. Ca vizitator, ne pierdem foarte repede răbdarea. Limbajul simplu funcționează bine pe Internet, este ca și cum ai vorbi cu un prieten. Propoziții scurte și paragrafe, care se citesc rapid, cursiv. Să fie ca o conversație cu o altă ființă umană.

De asemenea, dacă chiar nu știi cum să prezinți beneficiile produsului tău, colectează toate întrebările și preocupările, pe care le are sau le poate avea clientul tău. Apoi răspunde, pe rând, la fiecare întrebare. În felul acesta îl vei ajuta pe client (chiar si pe cel imaginar) să scape de sentimentul de nesiguranță și să constate că produsul este tot ceea ce caută.

Amintește-ți că produsul tău nu este pentru toată lumea. Nu îți fie teamă să scrii despre asta, vei evita clienții nemulțumiți și opiniile nemăgulitoare. Îi vei aduna în jurul tău pe cei, pe care îi vei ajuta cu adevărat, iar ei te vor recomanda prietenilor lor.

În cele din urmă, amintește-ți că o pagină de destinație nu este veșnică

Un site web, spre deosebire de un anunț publicitar sau de o revistă, nu trebuie să fie mereu același. Tehnologiile se schimbă constant, la fel și conținutul. Dacă descoperi că ceva „nu funcționează” sau că ceva poate fi îmbunătățit, asigură-te că faci acest lucru. Până și schimbarea de la „cumpără o carte” la „vezi oferta” poate crește semnificativ numărul de clicuri și comenzi. Asigură-te că îți vei analiza site-ul web gratuit cu instrumentul nostru de site audit, după ce l-ai creat, și vezi ce poți îmbunătăți!

Vei găsi o mulțime de copywriteri pe web, care oferă sfaturi pe blogurile lor. Este o mină de cunoștințe formată din texte simple, care te ajută să rămâi în cadru, dar și cele, care te vor ajuta să aprofundezi subiectul și să-ți șlefuiești oferta. Desigur, o pagină de destinație eficientă este suma mai multor componente (text, design sau UX bine conceput), motiv pentru care este atât de important să testezi diferite soluții (chiar și culorile butoanelor).

Vinzi ceva prin intermediul unei pagini de destinație? Împărtășește cu noi experiența ta într-un comentariu.

>
Bożena Irișec
Pasionată de e-commerce și tehnologii noi. Iubitoarea literaturii clasice și a istoriei aristocrației.

Adaugă comentariul

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Cauți mai departe?