Hărțile termice sunt instrumente, care ne arată zonele site-ului nostru cu culori aplicate, simbolizând mișcarea cursorului mouse-ului și clicurile utilizatorilor. Acestea permit urmărirea butoanelor și a banerelor, pe care cititorii apasă cel mai des și elemente ale site-ului web, care nu sunt populare în rândul utilizatorilor noștri. O astfel de hartă este utilizată, în primul rând, pentru a îmbunătăți gradul de utilizare al site-ului web pentru client, ceea ce poate duce la o creștere a conversiei. Pentru a o obține, trebuie să utilizezi instrumente populare pentru crearea acestui tip de hărți. În acest text, îți vom prezenta trei mecanisme populare: Mouseflow, HotJar și CrazyEgg.
Parcurgând acest articol vei învăța:
- Ce sunt hărțile termice și de ce ar trebui să le folosești.
- Care sunt diferențele dintre software-urile de creare a hărților termice.
Soluții populare și tehnologia privind urmărirea ochilor (eye-tracking)
Scopul urmăririi mișcărilor ochiului este de a indica locurile, în care vederea utilizatorului se oprește. Această metodă oferă cele mai precise rezultate, dar necesită competențe și instrumente specializate, iar acest lucru implică costuri.
Prin urmare, în practică – în special în întreprinderile mici și mijlocii – a devenit mai populară tehnologia, care urmărește nu ochiul, ci … mâna. Mai precis – cursorul mouse-ului. Se pare că această tehnologie, deși nu arată unde se opresc mișcările oculare ale utilizatorului, poate oferi multe informații despre comportamentul utilizatorilor site-ului web.
Astfel de instrumente includ, printre altele, soluțiile indicate în acest articol.
Popular sau nu?
Putem spune că hărțile termice sunt, cu siguranță, populare. Revizuind datele despre aceste aplicații compilate de profesioniștii în profilare de la BuiltWith https://trends.builtwith.com/analytics/Hotjar, vei realiza rapid că acestea sunt instrumente folosite de milioane de site-uri din întreaga lume.
În România, putem vorbi despre un număr considerabil de site-uri, care folosesc astfel de soluții. Uneori se întâmplă ca instrumentele de cartografiere termică să ne servească doar din când în când, pentru a îmbunătăți elementele individuale ale portalului, sau pentru a afla informații despre comportamentul consumatorilor.
Indiferent de motivele pentru care le instalăm, nu se poate nega că sunt instrumente, care ne pot oferi un mare avantaj competitiv. Asta mai ales când le folosim cu pricepere. Pentru a avea o perspectivă mai clară despre cum funcționează, îți prezentăm mai jos o comparație a soluțiilor Mouseflow, Hotjar și Crazy Egg împreună cu funcțiile acestora.
Hotjar
Hotjar există din 2014. Se spune că este unul dintre instrumentele cele mai folosite. Este o soluție, care îți permite să monitorizezi modul, în care utilizatorii se comportă pe site-ul web. Serviciul îți permite, de asemenea, să obții feedback de la clienți prin crearea de sondaje personalizate și CTA. Hotjar te asigură că aceste caracteristici îți permit să ajustezi site-ul web pentru vizitatori în așa fel, încât să generezi mai mulți clienți potențiali. Pentru a-l folosi, trebuie să postezi linia corespunzătoare de cod pe site-ul tău web.
Hotjar te ajută să aflii, ce le place utilizatorilor la site-ul tău, unde dau click, cât timp petrec pe fiecare pagină și tiparele lor de derulare. Acesta colectează diverse informații despre utilizatori, cum ar fi locația acestora și, dacă vizitează o companie, domeniul pe care îl folosesc. Hotjar îți permite să creezi cu ușurință sondaje pentru clienți, deși această zonă ar mai putea fi îmbunătățită. Este o opțiune bună, în special, pentru întreprinderile mici, care caută un instrument de conversie a site-ului web.
Cele mai importante funcții ale instrumentului Hotjar:
- Creează hărți termice de înaltă calitate, care arată unde dau click utilizatorii și cât de departe derulează paginile. Acest lucru este important, mai ales în comerțul electronic, unde avem de-a face cu o gamă largă de produse.
- Înregistrează sesiunile, ceea ce îți permite să vezi cu precizie, dacă utilizatorii interacționează cu ușurință cu paginile site-ului.
- Îți oferă posibilitatea să pregătești sondaje extinse, dar transparente, care îți permit să obții cunoștințe despre clienții tăi.
- Creează rapoarte bogate, care arată o gamă largă de date despre utilizatori. De exemplu, căile de conversie, care dezvăluie unde intră și ies vizitatorii pe site.
- Îți oferă o implementare ușoară, care îți permite să începi să utilizezi serviciul. Ai nevoie de o singură linie de cod de implementat, pentru ca acesta să funcționeze.
- Îți pune la dispoziție posibilitatea de a testa eficiența site-urilor web și de a afla de unde vin utilizatorii.
- Deține instrumente de vizualizare a ratei de conversie a clienților potențiali și stabilirea obiectivelor pentru îmbunătățirea acestora.
Mouseflow
Mouseflow, ca și Hotjar, este folosit pentru a îmbunătăți conversiile site-ului. Este o soluție cu multe funcții utile, care ajută la monitorizarea ușurinței utilizării site-ului web. Astfel, influențează pozitiv numărul de conversii. Mouseflow se descrie ca un „instrument de analiză cuprinzător”, care oferă reluări ale sesiunilor, hărți termice, căi de conversie, rapoarte, formulare și sondaje. Datează din 2009, fiind printre primele soluții de acest tip.
Mouseflow oferă acces la căile de conversie și segmentele de clienți. De asemenea, îți permite să creezi formulare și sondaje personalizate, astfel încât să poți obține o perspectivă mai bună asupra experienței clienților. Aceasta este o opțiune bună de luat în considerare pentru organizațiile mijlocii până la mari, care caută o serie de funcții de îmbunătățire a conversiei site-ului.
Cele mai importante funcții ale Mouseflow
- Permite redarea sesiunii, care arată tot comportamentul utilizatorului înregistrat anterior. Toate acestea vin împreună cu suport pentru urmărirea mobilă cu detectarea gesturilor, cu informații detaliate despre tipul de utilizator afișat, cu monitorizarea frustrării acestuia.
- Ține evidența erorilor JavaScript, pe care le întâlnesc utilizatorii pe site-ul tău. Cel mai important, această opțiune funcționează chiar și atunci când erorile nu sunt vizibile.
- Permite generarea unei hărți termice, care arată click-urile, traficul, concentrarea clienților și locația geografică pentru a ajuta la determinarea aspectelor site-ului, în care se implică majoritatea utilizatorilor.
- Creează și afișează o cale de conversie, care arată călătoria utilizatorului prin site. Acest lucru ajută la identificarea motivului, pentru care clientul nu a decis, de exemplu, să cumpere.
- Are abilitatea de a crea sondaje personalizate pentru a obține feedback-ul clienților.
- Are o serie de instrumente analitice, care arată tendințele utilizatorilor, cu o analiză istorică, care prezintă impactul schimbărilor în timp sau o privire de ansamblu asupra traficului site-ului de-a lungul timpului.
Crazy Egg
Un instrument foarte util și puternic pentru testarea conversiilor și modificărilor site-ului web folosind teste A/B. A fost înființat în 2005 și de atunci a permis oamenilor din întreaga lume să folosească soluții convenabile. Crazy Egg este folosit de peste 300.000 de site-uri web din întreaga lume pentru a monitoriza comportamentul utilizatorilor. Se concentrează pe a ajuta clienții să identifice ceea ce trebuie îmbunătățit pe site-ul lor și le oferă posibilitatea de a testa idei noi. De asemenea, oferă hărți termice și înregistrări de comportament pentru a vizualiza datele colectate. Pentru a folosi instrumentul, trebuie instalat un script simplu în antetul paginii.
Serviciului îi lipsesc mai multe caracteristici oferite de concurenți, cum ar fi capacitatea de a crea formulare și sondaje pe site. De asemenea, comportamentul utilizatorului nu poate fi afișat în timp real. Nu este ceva la care să te aștepți de la un serviciu scump, dar această platformă funcționează foarte bine ca software de înregistrare al sesiunilor.
Cele mai importante funcții ale Crazy Egg
- Prezintă un editor de pagini, care facilitează testarea proiectelor noi fără a angaja dezvoltatori.
- Modul de testare A/B este ușor de utilizat și intuitiv.
- Funcția de înregistrare a vizitatorilor pentru a ajuta la identificarea problemelor de utilizare a site-ului.
- Permite crearea unei hărți termice sub formă de confetti, permițând analiza detaliată a click-urilor individuale, care pot fi segmentate în funcție de diferite date și categorii.
- Oferă o serie de funcții mai mici și mai mari, bine concepute, care permit gestionarea clienților.
Concluzie HotJar, Crazy Egg i Mouseflow
După cum poți vedea, fiecare aplicație are un set ușor diferit de instrumente, ceea ce oferă posibilitatea alegerii unei soluții, care va fi cea mai optimă pentru tine. De asemenea, este important de reținut că fiecare aplicație are un panou de administrare diferit.
Dacă prețul este important pentru tine, Crazy Egg va fi cea mai ieftină soluție, iar Hotjar cea mai scumpă. Nu este atât de important pe care dintre aceste soluții o alegi, fiind mult mai important faptul că implementarea instrumentului este doar începutul drumului. O poți face ușor, este o simplă bucată de JavaScript, însă adevărata provocare este să analizezi sistematic hărți și înregistrări și să tragi concluzii din acestea.
Hărțile termice sunt avantajoase nu pentru cei care folosesc cele mai bune sau cele mai scumpe instrumente, ci pentru cei care sunt hotărâți să tragă constant concluzii și să implementeze modificări pe site rezultate din comportamentul utilizatorilor.
Mult noroc!
Recomandate pentru tine
Certificate SSL – ce sunt? Tipuri de certificate SSL
Certificatele SSL sunt mai importante decât crezi. Când efectuezi plata pe Internet sau completezi datele tale personale când te înscrii la newsletter – practic în fiecare din aceste cazuri îți dorești ca datele tale să rămână confidențiale, așa-i? Din acest articol vei afla: Care certificate SSL sunt de ajutor în acest caz? Ioan se conectează […]
Imagini pentru site – de unde să descarci fotografii gratuite
Un articol fără fotografii, infografice sau desene este sortit eșecului. În epoca meme-urilor, textul singur, fără conținut vizual, este obositor pentru cititor. O fotografie de bună calitate îți poate însufleți site-ul web, îi poate oferi un aspect imaginativ și estetic. Suntem cursanți vizuali, așa că textul câștigă mult dacă are imagini atrăgătoare. Acestea, desigur, le […]
Cum să protejezi formularul de contact împotriva spamului în 2024?
Cum să protejezi formularul împotriva spamului în WordPress, Joomla!, PrestaShop sau orice altă aplicație bazată pe PHP? Pe parcursul unui trimestru, am numărat aproape 15.000 de trimiteri de spam din formulare de pe doar câteva site-uri web cu o audiență medie. Ce să faci când roboții se înregistrează prin formularul tău de contact sau primești […]
Cauți mai departe?