E-mailul a devenit parte dintr-un stil de viață obișnuit. Unii îl utilizează exclusiv în scopuri personale, însă e-mailul este parte a oricărui tip de afacere. Comunicarea prin e-mail a devenit una dintre cele mai populare forme de comunicare, mulți utilizatori preferând aceasta metodă în loc de o convorbire telefonică. În medie, zilnic sunt trimise către destinatari aproximativ 250 de miliarde de e-mailuri. O dată cu apariția e-mailului, poșta clasică a scazut semnificativ la nivel mondial.
Când a apărut e-mailul?
Înainte de a fi numit „e-mail”, a avut inițial denumirea de computer mail. În anii ’60 MIT s-a folosit de o formă mai simplă de trimitere, bazat pe sistemul de la acea vreme. Acesta permitea mai multor utilizatori să acceseze sistemul din colegiu.
În 1965 s-a trimis prima dată această formă actuală a e-mailului, un mesaj privat, de la un utilizator la altul. Nu a fost chiar o scrisoare electronică, mai mult o informație către destinatar cu privire la un fișier.
Prima conexiune, în care s-a folosit TCP/IP, a avut loc în 1967. Modelul acesta a devenit protocolul de bază al întregului Internet, pe care îl folosim și astăzi. Programul SNDMSG a permis cercetătorilor să-și lase mesaj unul altuia.
Ray Tomlinson a trimis primul e-mail real în 1971. Acesta a fost trimis printr-un program numit CYPNET, o extensie a SNDMSG. Diferența dintre cele două era că prin CYPNET s-a putut trimite un mesaj de la unul la altul folosing computere diferite. Tot atunci a fost prima data când s-a folosit @ în protocol.
Cum a evoluat e-mailul?
Din 1970 e-mailul a început să devină tot mai utilizat, în principiu doar de către utilizatori specializați. Puțin mai târziu, în 1983, e-mailurile comerciale au început să prindă amploare în urma creării MCI mail – cei, care îl utilizau, puteau trimite și primi e-mailuri în cadrul sistemului. În 1989 a apărut CIS mail, urmat de Lotus Express și alte programe pentru e-mail, pe care utilizatorii le puteau folosi.
E-mailul în zilele noastre
În zilele noastre există diverse forme rapide de comunicare în orice colț al lumii, printre care cele mai utilizate sunt programele de chat texting, precum Skype, Messenger. E-mailul este o formă de comunicare mai formală, cu peste 250 de miliarde de trimiteri zilnic.
Odată cu posibilitatea de trimitere sau primire a e-mailurilor pe dispozitivele mobile a crescut și numărul lor. Mai mult de 39% din utilizatori au cel puțin două adrese de e-mail și 40% din aceștia își verifică adresa de cel puțin trei ori pe zi.
Tipurile de protocoale e-mail
Orice tehnologie nouă are nevoie de un protocol. E-mailurile se transmit între servere și intra în Inbox printr-unul dintre cele două procese: POP3 (Post Office Protocol, versiunea 3) sau IMAP (Internet Messaging Access Protocol). Cel mai probabil ai întalnit acești termeni la setarea adresei de e-mail pe un dispozitiv.
- POP3 – a fost primul protocol, inventat in 1984 și tot revizuit până prin 1998. Acesta permite descarcărea e-mailurilor de pe server pe dispozitivul local. Procesul se realizează cu programe pentru e-mail, precum Outlook, Thunderbird, Zimbra Desktop etc. Însă imediat dupa ce e-mailurile sunt descărcate local, acestea sunt șterse de pe server pentru a elibera spațiu. Ca și avantaj, acest protocol este mult mai rapid, deoarece accesul se face local. Dezavantajul lui este vizibil atunci când folosești mai multe dispozitive pentru citirea e-mailurilor – vei vedea doar e-mailurile de pe acel dispozitiv.
- IMAP – a apărut în 1986, cu scopul de a fi o alternativă pentru POP3. În cazul acestui protocol, e-mailurile sunt preluate direct de pe server. Avantajul lui este că e-mailurile pot fi accesate de pe orice dispozitiv, ceea ce părea să rezolve problema POP3. Cu toate acestea, prezintă și el un dezavantaj – poate umple spațiul pe server, ce generează costuri suplimentare.
În zilele noastre, industria de e-mail marketing este una uriașă, făcând parte din orice afacere online, ca una dintre cele mai utilizate metode de comunicare. Prin urmare, o nouă provocare o reprezintă protecția adreselor de e-mail de scurgerea unor informații valoroase și e-mailuri nedorite, de tip spam.
Automatizarea în e-commerce este o idee destul de modernă în ultimii ani, care s-a popularizat datorită conceptului marketing automation. Datorită automatizărilor ajungem mai ușor la clienți, trimitem ma repede colete și personalizăm reclamele. Folosirea unor astfel de soluții ne ajută să economisim timp și bani. Acțiunile ciclice, repetitive pot fi efectuate de o mașină, aplicație […]
Fără rețelele sociale compania ta nu există. O astfel de ipoteză apare în fiecare al doilea articol legat de importanța rețelelor sociale în viața fiecărei firme. Analogic, aceeași informație apare în publicațiile online în ceea ce privește pagina web. Cine are dreptate? Merită să dezvolți un site online administrând, în același timp, și profilurile pe […]
O afacere prosperă este sigură, recognoscibilă și are șanse mari de dezvoltare în viitor. În zilele noastre, când concurența este tot mai mare și lupta pentru clienți tot mai acerbă, este importantă nu doar industria în care activează compania ta, ci și stilul în care o a face. Dacă vrei să fii transparent și să […]
Cauți mai departe?