Comportamentul consumatorilor diferă de mediul online față de mediul offline și magazinele clasice. Diferența se face în momentul achiziției. În mediul offline au posibilitatea de a vedea și testa produsul. În mediul online este nevoie de o gândire rațională pentru ordonarea și analizarea ofertelor. Magazinele offline au, de obicei, costuri mai ridicate pentru produse, întrucât implică chiria spațiului și salariile personalului, curățenie, utilități. În schimb, magazinele online au costuri mai reduse de întreținere. Pot crea statistici despre comportamentul și preferințele vizitatorilor și își pot face stocul în funcție de aceste criterii.
Din acest articol vei afla:
- ce produse sunt deseori căutate pe Internet;
- pe ce criterii efectuează românii cumpărături online;
Care sunt cele mai căutate produse pe piața online românească
În prezent, pe piata online românească, cele mai căutate produse sunt electronicele si electrocasnicele, accesorii IT, încălțămintea, articolele vestimentare și cărțile. În schimb, produsele de curățenie, produsele pentru casă în general, alimentele și accesoriile auto sunt cumparate, cel mai des, din magazinele clasice.
În mediul online, femeile sunt cele care caută reducerile cele mai avantajoase. Tot ele sunt cele, care compară mai bine un produs unul cu celălalt. Barbații, în schimb, sunt dispuși să aloce o sumă mai mare decât bugetul alocat inițial, dacă li se pare calitativ produsul ce urmeaza să îl achiziționeze.
Criterii după care fac achiziții consumatorii online
Prin urmare, un magazin online bine construit și eficient pentru consumatori va aduce încasări mai mari. Cea mai mare pondere de decizie se bazează pe încrederea acordata website-ului, care vinde produsul. De asemenea, modul în care utilizatorul navighează pe site până ajunge la produsul dorit, prețul și informațiile oferite despre produs.
Conform studiilor, 63% din consumatori își doresc să obțină informații cât mai detaliate despre produsul, ce doresc să îl achiziționeze. 43% dintre ei doresc să navigheze cu ușurință pe pagină.
Un alt criteriu important pentru magazinele online este adaptarea website-ului pentru dispozitivele mobile. Începând cu anul 2015 numărul consumatorilor, care folosesc smartphone-urile s-a dublat, ajungând la un procent de 60% și este în continua crestere. Prin urmare, site-urile care nu se adaptează noilor tehnologii, pierd un mare potențial de trafic.
Un fenomen întâlnit în rândul consumatorilor români este faptul că, în jur de 31% se documentează pe Internet despre produsul, ce vor să-l achiziționeze dintr-un magazin offline, însă vice-versa procentul este scăzut – cumpărătorii nu caută produsul într-un magazin, pentru a-l vizualiza, înainte de a-l comanda online.
De asemenea, utilizatorii sunt atenți la modul în care site-ul le asigură încrederea și felul în care le securizează tranzacțiile. Aceștia se orientează, dacă magazinul online are sau nu instalat un certificat SSL, care le criptează informațiile cu caracter personal.
Online sau offline – ce să alegi?
De remarcat este faptul că magazinele online cu cele offline nu se află într-o competiție ci dimpotrivă, împrumută idei unii de la alții. Adesea, magazinele fizice au și un magazin online, care livrează produsele dorite spre consumatori. Acest lucru este benefic, întrucât orice consumator, în orice parte a țării, poate avea acces la cumpărături.
În concluzie, dacă ai deja un magazin offline și produsele pot fi livrate, o idee bună pentru creșterea vânzărilor ar fi crearea unui magazin online responsiv, care poate fi accesat atât de pe dispozitivele mobile cât si de pe desktop. Dacă ai deja un magazin online dar nu îndeplinește toate criteriile zilelor noastre, cel mai probabil un re-design îți va crește veniturile.
Recomandate pentru tine
Performanța magazinului online
Performanța magazinului online este un subiect care merită discutat nu doar în contextul Black Friday. Această sărbătoare a cumpărăturilor, care inițial s-a desfășurat offline, a apărut, pentru prima dată, în anii 90 în SUA. În zilele acelea, funcționarea în mediul offline era ceva normal – nu existau multe magazine online. Ultimii 30 de ani ne-au […]
Sfaturi utile pentru descrierea produselor din magazinele online
Ai comandat vreodată un produs de la un magazin online însă descrierea acestuia nu reliefa realitatea? Este, cu certitudine, o experiență frustrantă atât pentru consumator cât și pentru retailer. În multe cazuri, produsul este returnat. Pentru a evita astfel de situații și costuri uriașe, operatorii și proprietarii de magazine online trebuie să aibă foarte mare […]
PrestaShop vs. Magento. Comparația CMS-urilor.
PrestaShop sau Magento? – Asta este întrebarea. Se consideră că în România funcționează aproape 40 000 de magazine. Acestea sunt construite pe diferite platforme – în funcție de nevoile fiecărui proprietar. Populare sunt nu doar soluțiile bazate pe abonament, dar și platformele gratuite sau magazinele create pe comandă, bazate pe soluții proprii. Printre ele se […]
Cauți mai departe?