E-commerce-ul sau comerțul online se referă la tranzacțiile, care se efectuează pe Internet, inclusiv de pe telefon, computer sau tabletă. Pe masură ce numărul utilizatorilor de Internet crește pe zi ce trece, specialiștii sunt de părere, că e-commerce-ul va deveni, în curând, principalul mijloc de a efectua tranzacții.
Comerțul online – avantaje pentru consumatori
- Conveniența – fiecare produs este la un click distanță de achiziție, în orice moment. Indiferent de produsul căutat, acestea vor apărea într-un mod foarte organizat, în funcție de popularitate, proveniență sau calitate. Și totul, în doar câteva secunde.
- Timp – odată cu e-commerce-ul, nu mai este nevoie să intri în trafic. Să pierzi timp, să alergi într-un supermarket sau un mall pentru a-ți alege ce dorești. Foarte simplu, în timp ce faci cumpărături, îți poți servi cafeaua. Mai mult decât atât, poți cumpăra orice, la orice oră, indiferent de zi sau noapte. Produsul îți va fi livrat, cel mai adesea, direct la ușă, în 1-2 zile.
- Comparație – nu trebuie să alergi de la un magazin la altul pentru a găsi cât mai multe variante. În e-commerce poți compara, foarte simplu, produsele concurente si să-l alegi pe cel mai bun.
- Opiniile clienților – comparativ cu comerțul offline, în mediul online poți afla foarte repede părerea clienților, care folosesc deja produsul dorit de tine. Mai mult decât atât, deoarece concurența este foarte mare, companiile însași caută să obțină cât mai multe păreri ale clienților, care le consumă produsele, deoarece e cea mai bună dovadă. Prin aceasta metodă, nu doar că vei ști dacă produsul e plăcut sau nu, dar și motivele feedback-ului.
- Reduceri și discounturi – fiecare magazin online asteaptă să îi comanzi produsele. Din acest motiv se fac tot mai multe promoții, oferte și discount-uri. În zilele speciale, poți obține chiar și până la 80% reducere pentru anumite produse.
Avantajele comerțului online pentru afaceri
- Creșterea bazei de date a clienților – baza de date cu clienți este scopul oricărei afaceri. Indiferent că este vorba de online sau offline. În mediul online, o afacere nu trebuie să îsi facă griji să fie cea mai buna din regiune, pentru a avea mai mulți consumatori, deoarece poate fi accesată de potențiali consumatori din întreaga lume și să se întoarcă pentru alte cumpărături, în orice moment.
- Creșterea vânzărilor – deoarece consumatorii au acces, în orice moment, la magazinul online și din orice colț al lumii, nu doar dintr-o anumita zonă, vânzările, implicit profitul, vor crește. Ulterior, pentru a-ți fideliza clienții, poți investi în a face experiența utilizatorului mai plăcuta, prin încărcarea mai rapidă a paginilor site-ului sau a livrării rapide a produsului.
- 24/24, 7/7, 365/365 – indiferent că ninge, plouă, este caniculă sau furtună, drumurile sunt închise, magazinul online este deschis 24/24, 7/7, 365/365 de zile. Ușile nu se închid niciodată și vânzarile continuă să crească.
- Extinderea afacerii – în mediul online, afacerea se poate extinde în toata lumea. Și nu este nevoie de un site individual pentru fiecare țară, este nevoie doar de traduceri. Cu o metodă de marketing eficientă, afacerea ta ar putea ajunge cunoscută peste tot în lume.
- Metode de plată simple și rapide – metodele de plată utilizate în mediul online sunt foarte rapide, aproape instant. Astfel, nu trebuie să aștepți pentru a-ți intra banii pe produs câteva zile sau săptămâni. Cele ma multe magazine online solicită plata online. Aici, ca și proprietar de magazin online, ai nevoie de o investiție minimă. Aceea de a asigura și proteja datele clienților, printr-o conexiune sigură si criptată, precum un certificat SSL.
Concluzie
Așadar, daca dorești să îți extinzi afacerea offline în mediul online, pentru a-ți crește veniturile și potențialii clienți sau vrei să îți deschizi o nouă afacere, cel mai avantaos mediu este cel online. De altfel, costurile sunt cu mult mai reduse față de mediul offline, în care ai de plătit chirie, cheltuieli, angajați, care să vândă. La un magazin online, costurile sunt doar pentru nume de domeniu si hosting. Ulterior, ca în orice afacere, dacă îți doresti promovare, vei opta pentru specialiști în marketing si vânzări.
Recomandate pentru tine
GPeC octombrie 2023 – relația de la eveniment
Acum 2 zile am avut ocazia să participăm la cel mai mare eveniment dedicat industriei e-commerce din România – GPeC. Evenimentul s-a desfășurat la Teatrul Național București. Pe scena GPeC am ascultat zeci de specialiști din industrie, naționali și internaționali, care au vorbit despre starea e-commerce-ului, la momentul actual, și noile tendințe. Din acest articol […]
Domeniul .eu – dezvoltă-ți afacerea în Europa
O afacere prosperă este sigură, recognoscibilă și are șanse mari de dezvoltare în viitor. În zilele noastre, când concurența este tot mai mare și lupta pentru clienți tot mai acerbă, este importantă nu doar industria în care activează compania ta, ci și stilul în care o a face. Dacă vrei să fii transparent și să […]
Performanța magazinului online
Performanța magazinului online este un subiect care merită discutat nu doar în contextul Black Friday. Această sărbătoare a cumpărăturilor, care inițial s-a desfășurat offline, a apărut, pentru prima dată, în anii 90 în SUA. În zilele acelea, funcționarea în mediul offline era ceva normal – nu existau multe magazine online. Ultimii 30 de ani ne-au […]
Cauți mai departe?