Deseori atunci când căutăm pe Internet o companie, găsim profilul companiei care apare în rezultatele căutării Google. Profilul Companiei face posibilă prezentarea informațiilor legate de activitatea firmei, datele de contact sau pagina web. Nu demult această soluție a căpătat o nouă opțiune, datorită căreia poți rezerva sau cumpăra un bilet la eveniment direct prin platforma Google.
Profilul companiei în Google nu este doar comod, ci și gratuit. Universalitatea și disponibilitatea sa fac ca antreprenorii începători să aibă o reclamă care, cu timpul, are mai multă valoare datorită opiniilor clienților. Așadar, cum să creezi Profilul Companiei în Google? Despre asta vei citi în articolul de mai jos.
Din acest articol vei afla:
- Ce este Profilul Companiei în Google?
- Cum să creezi Profilul Companiei în Google?
- Cum să verifici datele firmei pe Profilul Companiei în Google?
Profilul Companiei în Google Maps și în rezultatele căutării
Profilul Companiei în Google oferă posibilitatea prezentării afacerii noastre în rezultatele căutării browserului Google. În cazul navigării paginilor web pe computer, aceasta apare pe partea dreaptă a ecranului, iar pe dispozitivele mobile în partea de sus a browserului. Profilul Companiei conține cele mai importante informații despre aceasta – denumirea, fotografiile, categoriile de produse, opiniile clienților. Administratorul site-ului web are posibilitatea conectării acestuia cu pagina web.
După adăugarea numărului de telefon, clientul ne poate apela direct de pe telefon. În plus, această soluție este conectată foarte bine cu Google Maps și permite identificarea de către client a drumului către sediul firmei. Cel mai important lucru este faptul că crearea unui astfel de profil este ușoară și gratuită.
Cum să creez Profilul Companiei în Google?
1. Crearea unui profil propriu și, mai apoi, gestionarea acestuia, nu sunt procese grele. Acestea implică însă deținerea unui cont Google. Dacă nu îl ai, îl poți crea o dată cu profilul companiei. Dacă deja îl ai, atunci accesează Google Profilul Companiei.
2. Acum este suficient să apeși pe butonul „Gestionează acum” și să treci printr-un proces simplu de înregistrare. Înainte însă Google îți va cere să te autentifici în contul tău.
3. După autentificare vei vedea o fereastră în care va trebui să completezi denumirea companiei tale. Numele firmei nu poate conține emoticoane sau cuvintele cheie. Mai multe despre acest aspect vei găsi în regulamentul Google.
Ceea ce este interesant, este că exista posibilitatea ca firma să aibă deja creat un cont în Google Profilul Companiei. Se întâmplă așa atunci când altcineva l-a adăugat în Google Maps, de exemplu pe baza informațiilor deja disponibile pe Internet. Atunci poți apăsa pe butonul „Own this business?”
4. Apoi trebuie să alegem categoria principală. Acest lucru ajută clienții să găsească compania noastră mai ușor. Alegerea unei categorii potrivite nu ar trebui să prezinte o problemă. Știm foarte bine ce afacere gestionăm și oferim această informație și la înregistrarea întreprinderii noastre.
5. Următorul pas este alegerea localizației afacerii noastre. Astfel se va afișa pe Google Maps. Dacă nu avem un sediu și furnizăm servicii la clienți acasă, atunci nu trebuie să completăm acel formular. Când ajungi la această întrebare este suficient să bifezi „Nu”.
6. În următorul pas, Google îți va cere să completezi zona în care furnizezi servicii. Dacă ești propietar de magazin online este suficient să bifezi fereastra potrivită.
Poți adăuga câteva orașe sau toată România.
7. În acest pas putem adăuga numărul de telefon și adresa paginii web. Dacă nu deținem un site online și vrem totuși să folosim instrumentele Google, putem alege opțiunea creării unui profil al companiei în Google bazat doar pe datele oferite. Informațiile din această parte a formularului sunt opționale.
8. După completarea tuturor datelor, Google te va întreba încă dacă vrei să obții informații din partea lui în ceea ce privește compania ta.
9. Apoi este suficient să apeși pe „Continuă” și să aștepți ca Google să facă verificarea. Aceasta se poate realiza în două modalități – prin e-mail, telefon sau cu opțiunea de verificare imediată sau colectivă, de care pot profita firme alese. Pentru a verifica firma, trebuie să te autentifici în panoul Google Profilul Companiei și să apeși pe „Verifică localizarea”. Dacă adaugi compania pentru prima dată, atunci la sfârșitul procesului se va afișa o fereastră potrivită.
Verificare prin e-mail
Verifică dacă pe ecranul cu rugămintea trimiterii unei cărți poștale se afișează corect adresa companiei noastre. Dacă nu este așa, îți recomand să editezi adresa înainte să soliciți trimiterea uneia. De asemenea, poți apăsa pe „Persoană de contact” (opțional), pentru a o adăuga și a simplifica trimiterea cărții poștale companiei Google. Apoi este suficient să apeși pe „Trimite cartea poștală”. După primirea acesteia (livrarea durează în jur de 14 zile lucrătoare), autentifică-te din nou în panou și alege din menu „Verifică localizarea” sau butonul „Verifică acum”. În spațiul „cod” completează codul de pe cutia poștală.
Verificare telefonică
După apăsarea pe „Verifică acum” alege contactul telefonic. Apoi dă click pe „Verifică prin telefon”, pentru a primi codul de verificare în mesajul telefonic automat și completează-l în fereastra potrivită pe parcursul procesului de verificare. Mai multe despre verificare poți citi pe pagina de suport Google.
Cum să creezi un cont în Google Profilul Companiei
După cum ai putut vedea, crearea unui profil al companiei în Google nu este un proces complicat, nu ai nevoie de cunoștințe avansate. După ce ai creat contul, vei avea acces în panoul companiei tale în Google, unde poți edita, în voie, datele, poți adăuga fotografii și actualiza informațiile despre aceasta.
Recomandate pentru tine
De ce site-ul meu nu apare în Google – 8 motive frecvente
De ce site-ul meu nu se afișează în Google? Această întrebare și-o adresează mulți proprietari de site-uri web, care vor ca pagina lor să apară în rezultatele căutării. Majoritatea proprietarilor paginilor web vor să fie cât mai vizibili în motorul de căutare. Uneori se întâmplă însă, ca în loc de mult dorita poziție înaltă – să constați […]
Remarketing – ce este?
Este de notorietate că toți suntem urmăriți și informațiile despre noi sunt folosite pentru a ne oferi mesaje publicitare. Ce trebuie să știi înainte de a începe să utilizezi remarketingul? Remarketingul este o modalitate de a ajunge la clienții care ne-au vizitat site-ul sau au efectuat deja o comandă. Prin urmare, este o reacție de […]
Istoria e-mailului – de la poșta clasică la cea electronică
E-mailul a devenit parte dintr-un stil de viață obișnuit. Unii îl utilizează exclusiv în scopuri personale, însă e-mailul este parte a oricărui tip de afacere. Comunicarea prin e-mail a devenit una dintre cele mai populare forme de comunicare, mulți utilizatori preferând aceasta metodă în loc de o convorbire telefonică. În medie, zilnic sunt trimise către […]
Cauți mai departe?