Este de notorietate că toți suntem urmăriți și informațiile despre noi sunt folosite pentru a ne oferi mesaje publicitare. Ce trebuie să știi înainte de a începe să utilizezi remarketingul?
Remarketingul este o modalitate de a ajunge la clienții care ne-au vizitat site-ul sau au efectuat deja o comandă. Prin urmare, este o reacție de marketing asupra cuiva care a întâlnit deja brandul nostru. Este vorba despre persoane care nu au făcut o achiziție și nu au întreprins o acțiune care să-i apropie de scopul așteptat. Uneori, însă, vrem să ajungem la ei. Acest tip de direcționare a anunțurilor devine din ce în ce mai popular. Cum funcționează exact și ce putem câștiga atunci când vrem să-l folosim?
Parcurgând acest articol vei învăța:
- De ce merită să investești în remarketing?
- Cum funcționează acest tip de publicitate?
- Care sunt tipurile de remarketing?
- Care sunt costurile asociate cu remarketingul?
De ce sunt vânzătorii atât de dornici să aleagă remarketingul?
Pentru a răspunde la întrebarea de mai sus, trebuie să ne uităm la datele statistice din diverse rapoarte și studii. Ele arată destul de clar că campaniile de acest tip pot avea un impact uriaș asupra creșterii conversiilor. Cercetările realizate de creatorii ReadyCloud Suite CRM arată că 70% dintre respondenții care au văzut o reclamă de acest tip, au șanse mai mari să facă conversii pe site-ul lor. CTR-ul unor astfel de campanii este de zece ori mai mare decât al bannerelor online obișnuite.
Doar 8%…
Doar 8% dintre clienții care și-au abandonat coșul de cumpărături și nu au avut niciun contact cu anunțul, revin pentru a finaliza achiziția. Această rată crește la douăzeci și șase la sută dacă sunt expuși unei campanii de publicitate de acest tip.
Cercetarea magazinului de anvelope Tiredo arată, că acțiunile de publicitate bine pregătite au mărit conversia paginii cu până la 160%.
Cum funcționează acest tip de publicitate?
Campania de remarketing se bazează pe un mic script care va salva un cookie în browserele vizitatorilor site-ului. Desigur, este importat de știut că acest script ar trebui să fie pe fiecare subpagină. Scriptul este furnizat de companii care susțin acest tip de publicitate. Cel mai adesea folosim remarketingul în sistemele FB Ads (Facebook) și Google Ads.
Sistemul de publicitate, datorită informațiilor din cookie, știe ce subpagini a vizitat o anumită persoană. De exemplu: în sistemul Google putem să trimitem evenimente, cum ar fi clic pe un anumit conținut (de exemplu, afișarea numărului de telefon). Acestea vor fi salvate chiar dacă adresa site-ului web nu se schimbă.
Toate acestea sunt efectuate pentru a ne asigura că conținutul publicitar cuprinde acele oferte care au fost de interes pentru vizitatorii noștri. Deținerea acestui cookie face ca utilizatorul să fie unul dintre mulții utilizatori de Internet care apar pe lista de remarketing. Apoi folosim ecosistemele Google Ads sau FB Ads, care ne permit să pregătim campanii adecvate. Acestea sunt îndreptate spre persoanele din grupurile de remarketing.
Unde apar anunțurile de remarketing?
Google lucrează cu mulți parteneri de publicitate din întreaga lume. Și tocmai pe paginile lor va apărea acest tip de publicitate. Care vor fi aceste pagini? De exemplu, YouTube.com, precum și o mulțime de alte portaluri cu spații publicitare utilizate pentru remarketing. Cel mai important lucru de menționat este că există un risc foarte mic ca clientul să nu vadă oferta. Rețeaua de parteneri Google este cea mai mare rețea din România și ajunge la aproximativ 90% dintre utilizatori.
În cazul Facebook, putem conta pe o bună expunere, în primul rând, în portalul propriu-zis, dar și pe Instagram. Aceste soluții au un singur proprietar și sisteme de publicitate parțial integrate. Când plătești pentru reclame pe FB Marketplace, poți, de exemplu, să marchezi că dorești ca acestea să fie vizibile și pe Instagram.
Dirijarea către utilizator
În remarketing, nu contează unde apar anunțurile tale, este mult mai important cui îi sunt afișate. Anunțurile pot fi afișate cuiva care face parte din grupul de remarketing, de exemplu, în timp ce vizionează videoclipuri pe youtube, citește un portal de știri sau răsfoiește un forum din industrie. De asemenea, sunt adesea afișate în aplicații mobile sau web gratuite. Poți controla acest lucru în interfața Google Ads.
Poți și chiar este indicat să influențezi numărul de vizionări per persoană (așa-numita limitare) și să introduci restricții suplimentare, de exemplu, prin excluderea anumitor pagini sau dispozitive.
Spațiile publicitare menționate mai sus de pe portaluri permit afișarea de bannere publicitare, pe care apar produsele vizualizate în timpul unei vizite pe site-ul nostru și care interesează clientul. În cele mai multe cazuri, aceste reclame au o formă grafică (statică), însă există și reclame video de conținut și text.
Remarketing și acuratețea țintirii către o anumită persoană
Trebuie amintit că tehnologia de atribuire a anumitor acțiuni utilizatorilor de browser se bazează în primul rând pe cookie-uri. Deci, trebuie să fii conștient de câteva implicații:
- cineva poate folosi modul incognito – cookie-urile nu sunt apoi persistente și dispar după închiderea browserului;
- cineva poate folosi mai multe browsere pe diferite dispozitive;
- multe persoane pot folosi un singur browser;
Acești factori scad precizia potrivirii, dar cu toate acestea – remarketingul este încă o metodă foarte eficientă și utilă.
Grupuri de remarketing
Mulți oameni cred că este suficient să direcționezi reclamele către persoanele care au vizitat site-ul sau o parte din acesta. Crearea unui astfel de grup are sens în general, dar vei câștiga mai mult prin construirea precisă a grupurilor.
De exemplu, dacă vinzi jante din aliaj, s-ar putea să nu fie o idee rea să afișezi un anunț pentru roți cuiva care tocmai a fost pe site-ul tău, chiar dacă acea persoană a fost în secțiunea anvelope, nu în secțiunea jante.
Când cineva cumpără un produs, a face publicitate acelei persoane nu are prea mult sens atâta timp cât a făcut deja achiziţia. Dacă cineva a cumpărat o bicicletă, direcționarea către acesta, în continuare, a reclamelor pentru biciclete nu va fi eficientă și, mai mult, poate fi împovărătoare și iritantă. Este mult mai logic să pregătești reclame, de exemplu, pentru căști de bicicletă sau un ghid de tehnică de ciclism.
O parte din traficul de pe site-ul tău este trafic „aleatoriu”, persoane care, imediat după ce intră, descoperă că au intrat în pagina greșită și închid fila sau browserul. A-i viza ca și cum ar fi utilizatori „normali” va fi ineficient. De aceea îti recomand un truc.
- Plasează un script pe site-ul web care declanșează un anumit eveniment în Google Analytics, de ex. a fost pe pagina > 5 secunde.
- Rulează scriptul numai după 5000 ms de la încărcarea paginii.
- Creează un grup de remarketing pe baza a DOUĂ criterii: a fost pe o anumită adresă URL ȘI a fost pe pagină > 5 secunde.
Grupul de remarketing creat în acest fel va fi mai mic, dar cu siguranță va fi un grup de calitate superioară. Timpul pe care îl propun, de 5 secunde, poate fi desigur schimbat și poți verifica cum obții cele mai bune rezultate. Poate un timp mai bun va fi, de exemplu, 3 secunde.
Capping în remarketing
Activitățile publicitare de acest tip îți permit să determini de câte ori un anumit mesaj publicitar va fi afișat destinatarului. Datorită acestui fapt, evităm o situație în care potențialul nostru client este copleșit de cantitatea de conținut publicitar, ceea ce poate duce la iritare sau indiferență față de mesaj. Este dificil să stabilești un numărul adecvat de contacte cu mesajul care va fi „optim” – necesită testarea de la caz la caz. De obicei însă, in ceea ce priveste comanda, vorbim de maxim 20 de contacte cu reclama pe săptămână si maxim câteva pe zi.
Remarketing și durata de viață a cookie-urilor
O altă problemă este capacitatea de a determina cât timp ar trebui să fie activ „cookie-ul” pentru un destinatar al conținutului publicitar. Timpul maxim pe care îl putem alege este chiar și cinci sute patruzeci de zile. Acest lucru oferă o mulțime de oportunități persoanelor implicate în marketing. Aceștia pot aplica diverse strategii, în funcție de timp, profilul clientului, comportamentul la cumpărături, preferințele de produse etc.
Listele pot include, de exemplu, persoane care au vizualizat oferta magazinului, au adăugat un produs în coș, au văzut promoții sau doar o anumită categorie de produse. Dacă dorim să oferim clienților o reducere la achiziții, o putem face și cu acest tip de campanie. Merită adăugat că putem viza și persoane care au intrat doar pe site-ul mobil sau au profitat de o anumită promoție.
Grupuri proprii de destinatari
Ecosistemele Google și Facebook îți permit să creezi liste de destinatari ai transferului după adresa de e-mail. Aceștia profită de faptul că Google este un gigant operator de mail, iar în Facebook, e-mailul este login-ul folosit de utilizator pentru a se conecta în portal.
Drept urmare, ambele companii sunt capabile să selecteze utilizatorii pe baza listelor prezentate și să le afișeze reclama. Aceasta înseamnă că poți pregăti un anunț pentru cineva doar pentru că ai adresa sa de e-mail, iar persoana respectivă nu a trebuit – niciodată – să îți viziteze site-ul.
Exemplu de operare:
În showroom semnezi un contract cu un operator de telecomunicații. În conținutul contractului este o rubrică să notezi adresa ta de e-mail. Nu intri pe site-ul web al operatorului. Utilizezi un telefon achiziționat și un abonament cu un pachet de internet de 2 GB. Operatorul pregătește o ofertă promoțională pentru persoanele care generează 1,5 GB de transfer și mai mult, pachetul actual fiind „la limită” pentru aceștia. Deținerea de adrese de e-mail poate face ca acești oameni să vadă bannere ale acțiunii „Crește limita de transfer”, chiar dacă nu au mai intrat pe site.
Remarketing și „similar cu…”
Atât Facebook, cât și Google au o opțiune interesantă de a crea grupuri către care îți vei direcționa reclamele. Pe baza mai multor dimensiuni, acești operatori pot selecta dintre toți utilizatorii lor persoane similare celor pe care le-ai indicat.
Cu alte cuvinte, dacă cineva cumpără o râșniță de cafea de pe site-ul tău, îl poți clasifica drept „a făcut o achiziție” iar operatorii vor găsi persoane cât mai apropiate de aceasta. Sunt luate în considerare mai multe criterii, de exemplu, cele comportamentale sau demografice.
În acest fel, poți viza grupuri de persoane care pot răspunde bine la anunțul tău, deoarece sunt similare celor care au efectuat deja o conversie.
Tipuri de remarketing
Remarketing static
Ne referim la acesta atunci când anunțurile tale ajung la un public care a fost deja pe site, cel mai adesea este vorba despre direcționarea după adresa URL vizitată anterior. Conținutul reclamelor este impus în prealabil, deși, desigur, sunt posibile diverse variante ale reclamei.
Remarketing dinamic
Ne referim la acesta atunci când anunțurile tale sunt mai personalizate, dar sunt încă difuzate automat. De exemplu, ai verificat prețurile biletelor pentru o anumită conexiune de zbor și primești reclame despre acea destinație. Prin urmare, conținutul reclamei este ajustat dinamic la anumite criterii sau comportamente pe site (de exemplu, destinația călătoriei, data rezervării etc.).
Remarketing mobil
Vorbim despre acesta atunci când anunțurile sunt afișate în aplicațiile mobile care cooperează cu rețeaua de publicitate Google.
Remarketing video
Materialele sunt afișate utilizatorilor care au vizitat anterior canalul de YouTube al companiei sau au vizionat filme despre brand.
Search remarketing
Este folosit pentru a ajunge la utilizatorii de Internet interesați de un produs, serviciu sau companie – căutând din nou.
Remarketing cu propriul grup
Un mecanism mai avansat care funcționează pe baza unor liste de adrese de e-mail la care Google afișează apoi reclame.
Remarketing și costuri. Cât costă campania?
Ca și în cazul campaniilor Google Ads clasice, costurile publicitare sunt legate de numărul de clicuri pe bannere (așa-numitul model CPC – cost pe clic) sau de numărul de afișări (așa-numitul model CPM – cost per o mie de afișări). Tu decizi singur care model este mai atractiv pentru tine.
Se pare că este mai bine să plătești doar pentru clicuri, deoarece acestea transferă utilizatorul în domeniul tău web. În unele zone, însă, simpla expunere a mărcii unui anumit utilizator poate confirma că merită, de exemplu, să plătești pentru o perioadă de probă. CPM funcționează mai bine atunci când lucrăm la intervale, și aici vorbim despre atingerea unui grup predeterminat, nu extinderea intervalelor. Prin urmare, probabil veți obține rezultate mai bune folosind modelul CPC.
Traficul de remarketing este, în general, mult mai ieftin decât traficul „original”. Amintește-ți, totuși, că vorbim despre re-marketing, despre re-ajungerea la oameni care s-au întâlnit deja cu tine. Probabil că ai plătit costul trimiterii acestor persoane la site pentru prima dată înainte.
Remarketing – rezumat
Dacă decizi să faci acest tip de acțiune, ai șansa de a crește conversia în magazinul online. Odată cu o conversie mai bună, traficul de pe site-ul tău web crește automat. Clienții care revin pot fi interesați și de alte produse din oferta ta.
De asemenea, remarketingul îți permite să construiești relații mai lungi cu clienții, deoarece reclamele le vor aminti de magazinul tău. Astfel de activități aduc rezultate, pentru că poți personaliza mesajele, iar la asta se așteaptă clienții. Dacă dorești mai multe informații despre acest instrument, accesează pagina de ajutor Google.
De ce site-ul meu nu se afișează în Google? Această întrebare și-o adresează mulți proprietari de site-uri web, care vor ca pagina lor să apară în rezultatele căutării. Majoritatea proprietarilor paginilor web vor să fie cât mai vizibili în motorul de căutare. Uneori se întâmplă însă, ca în loc de mult dorita poziție înaltă – să constați […]
Corespondența prin e-mail are propriile reguli. Vom răspunde la e-mailurile de la prieteni altfel decât la cele de afaceri. Deși cunoaștem cu toții bune practici, adesea uităm de igiena specifică atunci când schimbăm mesaje noi. Aceste activități pot să nu fie dăunătoare, dar pot fi dificile și pur și simplu enervante. Vezi cele 11 obiceiuri […]
Deseori atunci când căutăm pe Internet o companie, găsim profilul companiei care apare în rezultatele căutării Google. Profilul Companiei face posibilă prezentarea informațiilor legate de activitatea firmei, datele de contact sau pagina web. Nu demult această soluție a căpătat o nouă opțiune, datorită căreia poți rezerva sau cumpăra un bilet la eveniment direct prin platforma […]
Cauți mai departe?