PrestaShop este un software de magazin open source care a devenit popular în întreaga lume. Presta este folosit de vânzătorii din SUA, Franța, Spania, România, Polonia etc.

Chiar dacă este folosit la nivel mondial, mulți utilizatori încă nu au încredere în PrestaShop. Este legat de concepții greșite despre această platformă. Iată care sunt 5 dintre ele.

Din acest text vei învăța:

  • De unde provin concepțiile greșite despre platformele de comerț electronic?
  • Care sunt primele 5 concepții greșite despre PrestaShop?

De unde provin concepțiile greșite despre platformele de comerț electronic?

Când vine vorba de platforme de e-commerce, fiecare antreprenor va avea preferințele sale. Va alege software-ul pe care să-și înființeze magazinul online bazându-se pe cunoștițele pe care le are.

Pentru unii, cea mai bună variantă va fi să construiască o afacere pe o platformă bazată pe modelul SaaS, adică pe abonament. Alții vor dezvolta un magazin pe o soluție proprie, iar alții vor folosi soluții open source.

În fiecare caz vor exista avantaje și dezavantaje ale metodelor folosite. În fiecare caz există câteva mituri care duc la concluzii și convingeri greșite. De unde vin acestea? Adesea din ignoranță, din obișnuință de a folosi un singur software sau din incapacitatea de a testa alte soluții.

De aceea merită să testăm singuri fiecare unealtă. Să verificăm dacă aceasta corespunde tuturor așteptărilor noastre și are toate funcțiile de care avem nevoie.

hosting prestashop - reprezentare grafică

PrestaShop – top 5 concepții greșite

Mai jos sunt cele mai comune 5 mituri despre PrestaShop și funcționarea magazinelor bazate pe această platformă. Acestea privesc multe aspecte, nu doar tehnice. Acestea sunt:

Mitul 1. Un magazin creat pe PrestaShop este gratuit.

Deși software-ul magazinului Presta este gratuit și are multe funcții extinse, nu orice proprietar de magazin electronic se poate ocupa de instalarea, configurarea și integrarea acestuia.

Prin urmare, se poate întâmpla ca „magazinul gratuit” să ne coste destul de mulți bani. Costul implementării unui magazin pe acest software depinde de mulți factori. Aceștia sunt:

Instalare, configurare de bază – aceasta nu este altceva decât o activitate de bază care necesită câteva cunoștințe legate de copierea fișierelor pe server, managementul domeniului, crearea bazelor de date.

Deși cel care instalează și face configurările de bază este șeful de echipă, se poate întâmpla să renunțăm la auto-implementare și să folosim ajutorul experților, care vor solicita să fie plătiți.

Design grafic – dacă nu dorim să folosim aspectul standard al magazinului, putem achiziționa una dintre numeroasele machete disponibile pe site-ul PrestaShop sau putem solicita unui specialist să realizeze aspectul corespunzător al paginii.

Un astfel de pas va presupune cheltuieli mai mici în cazul alegerii unei versiuni existente sau mai mari în cazul alegerii uneia dedicate.

Funcții și integrări – deși PrestaShop are și mai multe funcții în panoul său decât ne trebuie pentru a începe, se poate dovedi că nu există nicio soluție printre ele adaptată nevoilor noastre și trebuie să cumpărăm sau să scriem altele noi.

Din fericire, putem folosi magazinul Presta și putem cumpăra pluginuri gata făcute care au costuri diferite.

Uneori, atunci când folosim, de exemplu, software de vânzări și de depozitare care nu este suportat de PrestaShop, atunci trebuie să ținem cont că platformele de conectare pot costa foarte mult.

Mitul 2. PrestaShop este ineficient.

Neadevarăt. Întrucât PrestaShop este open source, există o multitudine de addon-uri pe care le alegem noi care la fel ca în cazul WordPress, pot încetini foarte mult funcționarea magazinului nostru.

Să începem cu faptul că, ținând cont de posibilitățile software-ului, acesta este adaptat să se ocupe de vânzarea produselor în magazinele electronice mici și mijlocii.

Produsele din astfel de magazine au un preț fix sau depinde, de exemplu, de mărimea sau culoarea mărfurilor, al căror număr nu depășește câteva mii de articole.

Presta este alegerea comercianților de haine, electronice, jucării și alte bunuri de zi cu zi. Problemele legate de performanța acestei soluții rezultă, în primul rând, din ignoranță sau practici administrative proaste.

În plus, multe dintre ele nu au cele mai recente versiuni, motiv pentru care nu funcționează întotdeauna cu celelalte pluginuri și ajungem într-o situație în care apar mai multe probleme și magazinul se încarcă înfricoșător de lent.

Cu toate acestea, există o soluție simplă la această problemă – rămâi doar la funcțiile de bază ale PrestaShop și nu exagera cu module suplimentare.

Merită să alegi o găzduire Prestashop stabilă și rapidă – serviciile de găzduire dedicate sub scriptul Prestashop permit funcționarea mai rapidă și mai eficientă a site-ului tău.

Mitul 3. PrestaShop este ușor de piratat

La fel ca orice software, Presta este expus la așa-numitul zero day – exploit. Aceasta este o vulnerabilitate de securitate care poate fi găsită în cod și ar putea duce la piratarea magazinului nostru.

Asta nu înseamnă că fiecare magazin nou este imediat în pericol. De obicei, pericolul apare atunci când dezvoltatorul lansează următoarea versiune a programului de instalare. S-ar putea să descoperi că există o lacună în asta.

Cel mai important lucru este să reacționezi rapid și să instalezi corecții de securitate și actualizări. În plus, cu Presta, la fel ca în cazul oricărui alt software, trebuie doar să urmezi câteva reguli de bază de securitate.

Mitul 4. PrestaShop are un panou de administrare neintuitiv

Acesta este un alt mit care merită dezmințit. Este posibil ca acest software să nu aibă cel mai transparent meniu și funcții. Însă este foarte lizibil și în comparație cu alți competitori, putem vorbi aici despre simplitate copilărească de utilizare.

Meniul este împărțit în mai multe categorii, fiecare conținând articole dintr-un grup. De exemplu, „Catalog” este catalogul nostru virtual de produse, unde introducem produse noi, adăugăm categorii și definim caracteristicile produselor sau furnizorilor. În „Comenzi” vom găsi toate comenzile clienților. „Clienți” este o filă în care putem găsi informații despre cumpărătorii noștri etc.

Fiecare dintre elemente este scris atât de clar încât ne putem descurca cu ușurință în configurarea acestuia. Dacă este necesar, ne putem folosi de documentație sau cere ajutorul unei comunități mari de utilizatori.

Mitul 5. Presta nu este potrivit pentru scalare și poziționare bună

Dacă ne uităm la cea mai recentă versiune de PrestaShop 1.7 și caracteristicile ei, reiese că avem de-a face cu un magazin foarte extins. Acesta are foarte multe funcții și nu se poate spune că software-ul nu poate fi scalat.

PrestaShop, ca unul dintre puținele sisteme open source, are module cu suport vertical și orizontal. Oferă posibilitatea de a opera pe mai multe servere, integrare cu un server de fișiere (și astfel cu CDN). Deci este potrivit și pentru magazine mari și folosește pe deplin capacitățile platformei hardware.

Când vine vorba de optimizarea conținutului și a magazinului în sine pentru SEO pentru a poziționa bine site-ul, avem și aici o mulțime de posibilități. Ca standard, putem optimiza conținutul de pe site, adică descrierile produselor, precum și grafica și videoclipurile.

Putem folosi anteturi H1, H2, H3 etc., putem adăuga link-uri semantice, edita titluri și meta descriere direct în ediția produsului. Totul într-o singură filă.

Concluzie

PrestaShop nu este un software perfect, dar, în comparație cu multe alte platforme, ne putem bucura de propriul magazin online la doar câteva zile după instalarea software-ului pe server. Transparența, ușurința în utilizare și versiunea în limba română sunt câteva dintre numeroasele avantaje care convinge noii comercianți electronici să apeleze la această soluție.

>
Adrian Chiruță
Scopul meu este de a oferi servicii perfecte pentru cei care doresc să își stabilească prezența online. Cred că este esențial ca experiența clientului să depășească așteptările și de aceea mă dedic să asigur că fiecare aspect al proiectului este executat la cel mai înalt standard.

Adaugă comentariul

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Cauți mai departe?

Răsfoiește după dată
  • Răsfoiește după dată
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • iulie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
  • ianuarie 2023
  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • noiembrie 2021
  • septembrie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • august 2020
  • ianuarie 2011
  • septembrie 2010

cyber_Folks SRL – Setări cookie

Îți plac cookie-urile bune? Și nouă! Unele cookie-uri sunt necesare pentru ca site-ul să funcționeze corect. Acceptă și cookie-urile suplimentare legate de performanța serviciilor, rețele sociale și de marketing. Datorită lor, vei obține cea mai bună experiență a site-ului nostru web, pe care îl îmbunătățim constant. Consimțământul dat în mod voluntar poate fi retras sau modificat în orice moment. Mai multe informații despre cookie-urile utilizate pot fi găsite în politica noastră de confidențialitate. Dacă preferi să specifici preferințele tale cu exactitate – consultă tipurile de cookie-uri de mai jos.

Funcționale (întotdeauna active)

Aceste cookie-uri sunt necesare pentru ca site-ul web să funcționeze. Pagina web nu va funcționa pe deplin corect fără a accepta aceste tipuri de cookie-uri. Exemplu: este necesar un cookie care îți salvează consimțământul sau obiecția, astfel încât să știm dacă avem consimțământul tău pentru anumite activități de pe site. Acestea îți vor permite, de asemenea, să te conectezi la panoul de clienți sau să plasezi o comandă.

Analitice și de performanță

Acestea vor permite colectarea de informații despre modul în care este utilizat site-ul web. Aceste fișiere ne vor permite să numărăm vizitele și sursele de trafic către site-ul nostru, astfel încât să putem măsura și îmbunătăți performanța acestuia, să aflăm care pagini sunt cele mai puțin populare și să înțelegem cum se deplasează vizitatorii pe site-ul nostru. Ne ajută să analizăm performanța site-ului web și să colectăm informații sintetice. Exemplu: putem realiza hărți termice, datorită cărora știm ce conținut este lizibil și care nu, iar acest lucru permite un design mai bun al site-ului. Datorită lor, vedem și ce articole de blog au fost citite mai des și care mai puțin, ceea ce ne permite să dezvoltăm un conținut mai interesant.

Social Media

Aceste cookie-uri de pe platformele sociale îți vor permite să te conectezi cu conturile tale de socializare. Poți partaja conținut din partea noastră. Fișierele de rețea socială (de la entități externe, de exemplu Facebook) colectează informații pentru a oferi conținut publicitar personalizat. De exemplu: anunțurile de pe rețelele sociale sunt mai potrivite pentru tine și reduci șansele unui bombardament cu reclame ale serviciilor sau produselor deja cumpărate.

Marketing

Acestea sunt fișiere legate de funcționarea sistemelor de automatizare a marketingului și de responsabilitatea publicității. Datorită acestora, limităm, de exemplu, numărul de vizualizări ale unei anumite reclame. De asemenea, ne permit să efectuăm teste comparative, datorită cărora îmbunătățim constant performanța site-ului nostru. Testând mai multe aspecte de pagină, putem găsi mai ușor cea care oferă cea mai bună lizibilitate pentru utilizatori. Comunicarea devine, de asemenea, mai personalizată. De exemplu, îți putem sugera un articol despre cum să găsești un nume de domeniu atunci când vedem că ești în căutarea unuia și îți este greu să găsești unul potrivit. De asemenea, îți putem arăta, de exemplu, un indiciu de conectare dacă vom observa mai multe încercări eșuate la rând. Pe baza informațiilor din aceste cookie-uri și a activității tale pe alte site-uri web, se construiește profilul tău de interes.