PrestaShop este un software de magazin open source care a devenit popular în întreaga lume. Presta este folosit de vânzătorii din SUA, Franța, Spania, România, Polonia etc.
Chiar dacă este folosit la nivel mondial, mulți utilizatori încă nu au încredere în PrestaShop. Este legat de concepții greșite despre această platformă. Iată care sunt 5 dintre ele.
Din acest text vei învăța:
- De unde provin concepțiile greșite despre platformele de comerț electronic?
- Care sunt primele 5 concepții greșite despre PrestaShop?
De unde provin concepțiile greșite despre platformele de comerț electronic?
Când vine vorba de platforme de e-commerce, fiecare antreprenor va avea preferințele sale. Va alege software-ul pe care să-și înființeze magazinul online bazându-se pe cunoștițele pe care le are.
Pentru unii, cea mai bună variantă va fi să construiască o afacere pe o platformă bazată pe modelul SaaS, adică pe abonament. Alții vor dezvolta un magazin pe o soluție proprie, iar alții vor folosi soluții open source.
În fiecare caz vor exista avantaje și dezavantaje ale metodelor folosite. În fiecare caz există câteva mituri care duc la concluzii și convingeri greșite. De unde vin acestea? Adesea din ignoranță, din obișnuință de a folosi un singur software sau din incapacitatea de a testa alte soluții.
De aceea merită să testăm singuri fiecare unealtă. Să verificăm dacă aceasta corespunde tuturor așteptărilor noastre și are toate funcțiile de care avem nevoie.
PrestaShop – top 5 concepții greșite
Mai jos sunt cele mai comune 5 mituri despre PrestaShop și funcționarea magazinelor bazate pe această platformă. Acestea privesc multe aspecte, nu doar tehnice. Acestea sunt:
Mitul 1. Un magazin creat pe PrestaShop este gratuit.
Deși software-ul magazinului Presta este gratuit și are multe funcții extinse, nu orice proprietar de magazin electronic se poate ocupa de instalarea, configurarea și integrarea acestuia.
Prin urmare, se poate întâmpla ca „magazinul gratuit” să ne coste destul de mulți bani. Costul implementării unui magazin pe acest software depinde de mulți factori. Aceștia sunt:
Instalare, configurare de bază – aceasta nu este altceva decât o activitate de bază care necesită câteva cunoștințe legate de copierea fișierelor pe server, managementul domeniului, crearea bazelor de date.
Deși cel care instalează și face configurările de bază este șeful de echipă, se poate întâmpla să renunțăm la auto-implementare și să folosim ajutorul experților, care vor solicita să fie plătiți.
Design grafic – dacă nu dorim să folosim aspectul standard al magazinului, putem achiziționa una dintre numeroasele machete disponibile pe site-ul PrestaShop sau putem solicita unui specialist să realizeze aspectul corespunzător al paginii.
Un astfel de pas va presupune cheltuieli mai mici în cazul alegerii unei versiuni existente sau mai mari în cazul alegerii uneia dedicate.
Funcții și integrări – deși PrestaShop are și mai multe funcții în panoul său decât ne trebuie pentru a începe, se poate dovedi că nu există nicio soluție printre ele adaptată nevoilor noastre și trebuie să cumpărăm sau să scriem altele noi.
Din fericire, putem folosi magazinul Presta și putem cumpăra pluginuri gata făcute care au costuri diferite.
Uneori, atunci când folosim, de exemplu, software de vânzări și de depozitare care nu este suportat de PrestaShop, atunci trebuie să ținem cont că platformele de conectare pot costa foarte mult.
Mitul 2. PrestaShop este ineficient.
Neadevarăt. Întrucât PrestaShop este open source, există o multitudine de addon-uri pe care le alegem noi care la fel ca în cazul WordPress, pot încetini foarte mult funcționarea magazinului nostru.
Să începem cu faptul că, ținând cont de posibilitățile software-ului, acesta este adaptat să se ocupe de vânzarea produselor în magazinele electronice mici și mijlocii.
Produsele din astfel de magazine au un preț fix sau depinde, de exemplu, de mărimea sau culoarea mărfurilor, al căror număr nu depășește câteva mii de articole.
Presta este alegerea comercianților de haine, electronice, jucării și alte bunuri de zi cu zi. Problemele legate de performanța acestei soluții rezultă, în primul rând, din ignoranță sau practici administrative proaste.
În plus, multe dintre ele nu au cele mai recente versiuni, motiv pentru care nu funcționează întotdeauna cu celelalte pluginuri și ajungem într-o situație în care apar mai multe probleme și magazinul se încarcă înfricoșător de lent.
Cu toate acestea, există o soluție simplă la această problemă – rămâi doar la funcțiile de bază ale PrestaShop și nu exagera cu module suplimentare.
Merită să alegi o găzduire Prestashop stabilă și rapidă – serviciile de găzduire dedicate sub scriptul Prestashop permit funcționarea mai rapidă și mai eficientă a site-ului tău.
Mitul 3. PrestaShop este ușor de piratat
La fel ca orice software, Presta este expus la așa-numitul zero day – exploit. Aceasta este o vulnerabilitate de securitate care poate fi găsită în cod și ar putea duce la piratarea magazinului nostru.
Asta nu înseamnă că fiecare magazin nou este imediat în pericol. De obicei, pericolul apare atunci când dezvoltatorul lansează următoarea versiune a programului de instalare. S-ar putea să descoperi că există o lacună în asta.
Cel mai important lucru este să reacționezi rapid și să instalezi corecții de securitate și actualizări. În plus, cu Presta, la fel ca în cazul oricărui alt software, trebuie doar să urmezi câteva reguli de bază de securitate.
Mitul 4. PrestaShop are un panou de administrare neintuitiv
Acesta este un alt mit care merită dezmințit. Este posibil ca acest software să nu aibă cel mai transparent meniu și funcții. Însă este foarte lizibil și în comparație cu alți competitori, putem vorbi aici despre simplitate copilărească de utilizare.
Meniul este împărțit în mai multe categorii, fiecare conținând articole dintr-un grup. De exemplu, „Catalog” este catalogul nostru virtual de produse, unde introducem produse noi, adăugăm categorii și definim caracteristicile produselor sau furnizorilor. În „Comenzi” vom găsi toate comenzile clienților. „Clienți” este o filă în care putem găsi informații despre cumpărătorii noștri etc.
Fiecare dintre elemente este scris atât de clar încât ne putem descurca cu ușurință în configurarea acestuia. Dacă este necesar, ne putem folosi de documentație sau cere ajutorul unei comunități mari de utilizatori.
Mitul 5. Presta nu este potrivit pentru scalare și poziționare bună
Dacă ne uităm la cea mai recentă versiune de PrestaShop 1.7 și caracteristicile ei, reiese că avem de-a face cu un magazin foarte extins. Acesta are foarte multe funcții și nu se poate spune că software-ul nu poate fi scalat.
PrestaShop, ca unul dintre puținele sisteme open source, are module cu suport vertical și orizontal. Oferă posibilitatea de a opera pe mai multe servere, integrare cu un server de fișiere (și astfel cu CDN). Deci este potrivit și pentru magazine mari și folosește pe deplin capacitățile platformei hardware.
Când vine vorba de optimizarea conținutului și a magazinului în sine pentru SEO pentru a poziționa bine site-ul, avem și aici o mulțime de posibilități. Ca standard, putem optimiza conținutul de pe site, adică descrierile produselor, precum și grafica și videoclipurile.
Putem folosi anteturi H1, H2, H3 etc., putem adăuga link-uri semantice, edita titluri și meta descriere direct în ediția produsului. Totul într-o singură filă.
Concluzie
PrestaShop nu este un software perfect, dar, în comparație cu multe alte platforme, ne putem bucura de propriul magazin online la doar câteva zile după instalarea software-ului pe server. Transparența, ușurința în utilizare și versiunea în limba română sunt câteva dintre numeroasele avantaje care convinge noii comercianți electronici să apeleze la această soluție.
În fiecare noapte a avut același vis. Tocmai ce a lansat primul său magazin online, iar un client nervos revenea de fiecare dată și se lamenta că descrierea produsului nu reliefa realitatea. Apoi a urmat o avalanșă de recenzii proaste și magazinul său s-a scunfundat în uitare, pierzându-și poziția în motoarele de căutare Google… S-a […]
Fotografia de produs a devenit foarte populară. Multe studiouri foto oferă servicii foto profesionale concepute special pentru magazinele online. Iar asta pentru că cerințele clienților s-au schimbat în timp. Astăzi, cumpărătorii se așteaptă ca magazinele online să-și prezinte oferta într-un mod complementar, ceea ce le va permite să se familiarizeze cu produsul, chiar dacă nu […]
PrestaShop sau Magento? – Asta este întrebarea. Se consideră că în România funcționează aproape 40 000 de magazine. Acestea sunt construite pe diferite platforme – în funcție de nevoile fiecărui proprietar. Populare sunt nu doar soluțiile bazate pe abonament, dar și platformele gratuite sau magazinele create pe comandă, bazate pe soluții proprii. Printre ele se […]
Cauți mai departe?